Gamedile.pl

#
Znana także jako Divinity: Original Sin 2.
Opis gry
Divinity: Original Sin II to stworzona z myślą o komputerach osobistych gra RPG będąca kontynuacją bardzo popularnej i rozpoznawalnej serii od Larian Studios. Autorzy postanowili zaserwować graczom podobne schematy rozgrywki oraz rozwiązania, a zarazem wprowadzić masę nowości, usprawnień i zmian.

Choć historia Divinity: Original Sin 2 zaczęła się wcześniej, tytuł został zaprezentowany światu w sierpniu 2015 roku, kiedy to rozpoczęła się jego kampania na łamach serwisu Kickstarter. Gra spotkała się z niesamowicie dobrym przyjęciem, co zaowocowało wielkim sukcesem - autorom udało się pozyskać przeszło 2 miliony dolarów (z oczekiwanych pięciuset tysięcy), co pozwoliło im na jeszcze więcej, niż pierwotnie planowali. 15 września 2016 roku całość trafiła na lamy platformy dystrybucji cyfrowej Steam w ramach programu Wczesnego Dostępu, by niemal dokładnie rok później, 14 września 2017 roku, trafić do sprzedaży w pełni dopracowanej wersji.

Fabuła gry



Opowiedziana w grze historia rozgrywa się całe generacje po wydarzeniach zaprezentowanych w pierwszej części „Grzechu Pierworodnego” i przenosi nas do krainy zwanej Rivellonem. Biskup Aleksander Niewinny ogłosił, że moc Źródła jest przywilejem należącym wyłącznie do Świętego Zakonu. W związku z tym wszystkie osoby nienależące do niego, ale posługujące się tą mocą stały się przestępcami ściganymi w celu pozbawienia ich mocy (a w konsekwencji pozostawienia ich ciał pustymi, bez emocji i wolnej woli wewnątrz).

Czwórka bardzo obiecujących, rozproszonzch po całym królestwie praktykantów mocy Źródła staje się głównym celem Aleksandra - wyznacza on nagrodę za ich głowy. My wcielamy się w postać jednego z nich - by ocalić swoje życie będziemy musieli podjąć się zadania pokonania największego na świecie adepta mocy Źródła. Jednocześnie przyjdzie nam uratować świat przed napływającymi na niego potworami z Pustki.

Mechanika rozgrywki



Zabawę w Divinity: Original Sin II rozpoczynamy od stworzenia swojej własnej postaci, w tym określenia jej płci, rasy oraz wyglądu. Co ciekawe, jesteśmy w stanie ustalić jej tło historyczne, które często będzie decydowało o tym, jak w trakcie gry będą nas traktowali bohaterowie niezależni. W czasie rozgrywki będziemy w stanie przyjąć do trzech kompanów, którzy będą nam towarzyszyć w wędrówce (mogą być kierowani albo przez Sztuczną Inteligencję, albo też przez innych użytkowników).

Gra wprowadza ze sobą nowy system dialogów, który daje nam znacznie więcej opcji na zagadanie do postaci niezależnych i naszych kompanów. Wszystkie dialogi różnią się również w zależności od tego, kto z naszej drużyny jest rozmówcą. Ważną częścią gry jest system craftingu, który teraz pozwala stworzyć nie tylko przedmioty, ale również i umiejętności. Dzięki połączeniu kilku zdolności i czarów można pozyskać specjalne posunięcia, potężniejsze i bardziej unikalne. Jeżeli z kolei chodzi o walkę, która wciąż pozostaje jednym z filarów rozgrywki, jej główny schemat pozostał niezmieniony - autorzy wprowadzili jednak wiele nowych elementów taktycznych, w tym system zasłon, mechanikę pchania i ciągnięcia (można tu na przykład pchnąć kogoś w przepaść) oraz możliwość używania Umiejętności Źródła.

Divinity: Original Sin II oferuje również znacznie więcej szkół magii, talentów, zdolności, czarów, jak również nowych postaci i stworów. Znalazło się tutaj miejsce także na nowe interakcje ze środowiskiem, ogólnie - świat w grze jest znacznie większy i bardziej zróżnicowany.

Warstwa techniczna



Divinity: Original Sin II to nie tylko zmiany i nowości pod względem mechaniki rozgrywki i fabuły, ale także pod kątem oprawy audiowizualnej. Szata graficzna w grze reprezentuje jeszcze wyższy poziom niż ten, z którym mogliśmy mieć do czynienia w poprzednich częściach serii - wspiera technologię DirectX 12 i bazuje na udoskonalonym silniku DIvinity Engine 3.0.

Spore zmiany czekały tutaj oprawę muzyczną, głównie ze względu na śmierć Kirilla Pokrovsky'ego, który do tej pory był odpowiedzialny za tę stronę serii. Jego rolę przejął niemniej utalentowany Borislav Slavov, który wcześniej pracował nad oprawą muzyczną takich tytułów, jak Crysis 2, Gothic 3 czy Ryse: Son of Rome.
Opis gry napisał # Paweł „bold” Ryszka, ostatnia aktualizacja - 27 maja 2017.

Klasyfikacja PEGI

Brak danych

Tryby rozgrywki

Lokalnie:1-4 graczy, kooperacja, rywalizacja, single player, wspólny ekran
Sieciowo:2-4 graczy, kooperacja, rywalizacja, multiplayer
Najświeższe informacje
  • #

    Divinity: Original Sin II już z oficjalną polską lokalizacją...

    21 kwietnia 2018
    Larian nie próżnowało - ledwo informowaliśmy Was o anulowaniu prac nad amatorskim spolszczeniem gry Divinity: Original Sin II, a dzisiaj już profesjonalna wersja kinowa jest dostępna dla graczy. To wiadomość o...
  • #

    Divinity: Original Sin II zmierza na konsole

    06 kwietnia 2018
    Do sierpnia poczekają posiadacze konsol PS4 oraz Xbox One na premierę gry cRPG Divinity: Original Sin II, czyli hitowej produkcji rodem z pecetów. Na Steamie dzieło Larian Studios sprzedało się w ponad 2 milionach...
  • #

    Soundtrack Divinity: Original Sin II zmierza na winyle

    26 marca 2018
    Belgijskie studio Larian ogłosiło nawiązanie współpracy z Black Screen Records, w ramach której ścieżka dźwiękowa RPG Divinity: Original Sin II skomponowana przez Borislava Slavova trafi na płyty winylowe....
Podobne gry
Gra

Divinity: Original Sin II

Wydania gry

już wydane
# 14 września 2017 PC