Mechanika rozgrywki
Fe jest grą platformową, w której wcielamy się w postać młodej istoty, która tuż po urodzeniu musi odkryć otaczający ją świat. Całość została zaprojektowana w bardzo innowacyjny sposób w dużej mierze bazuje na oprawie muzycznej. Możemy tutaj wejść w interakcję z absolutnie każdym elementem otoczenia, wliczając w to rośliny - wszystko za sprawą dźwięku. Poznając kolejne okrzyki i odgłosy wydawane przez zamieszkujące świat istoty jesteśmy w stanie skłaniać je do pomocy - ptaszki z chęcią wskażą nam drogę, a drzewa uchronią nas przed niebezpieczeństwem. Rozgrywka w grze sprowadza się zatem w głównej mierze do eksploracji, w trakcie której jednak możemy pomagać mieszkańcom lasu, a jednocześnie realizować zadania główne i poboczne. Z uwagi na otwartość świata przedstawionego, często będziemy zmuszeni do spojrzenia na niego z innej perspektywy, na przykład z czubka drzewa.
Naturalnie rzecz biorąc Fe nie jest grą, w której eksploracja zamyka się w przyjemnym jej obrębie. W czasie zabawy bowiem często przychodzi nam tu bowiem napotkać istoty nieprzyjaźnie do nas nastawione. Choć głównym sposobem radzenia sobie z nimi jest unikanie ich za pomocą rozmaitych technik, często możemy też wykorzystać nieco bardziej ofensywne umiejętności do pozbywania się ich.
Warstwa techniczna
Fe powstało na bazie trójwymiarowego silnika i zostało utrzymane w minimalistycznej, acz mającej swój nieodparty urok konwencji. Całość stara się zachowywać klimat nieco mroczniejszego fantasy, natomiast ważną rolę w budowaniu klimatu pełni będąca częścią samej rozgrywki muzyka.