Środki na Fear Effect Sedna zebrane zostały poprzez platformę crowdfundingową na platformie Kickstarter. Do realizacji założeń kampanii twórcy potrzebowali niewielkiej kwoty 100 tysięcy euro, którą udało się przekroczyć dzięki ponad 2,5 tysiącom użytkowników serwisu. Dzieło ze stajni Syshee podejmuje wątki rozpoczęte w Fear Effect z 2000 roku oraz niewydanej nigdy części trzeciej. Nad rzetelnym oddaniem realiów czuwał John Zuur Platten, który pracował nad poprzedniczkami. Świat gry stanowi unikatowe połączenie nurtu cyberpunk z mitologią, skupia się na grupie najemników, która się rozpadła. Czeka ich jednak jeszcze jedno wspólne zadanie.
Fabuła gry
Akcja rozgrywa się cztery lata po wydarzeniach ukazanych w pierwszej odsłonie. Hanie udało się wyrwać spod wpływu Triad, nadal jednak pracuje dla nich jako najemnik mieszkając z Rain w Hong Kongu. Kiedy nadarza się okazja wyjazdu do Francji wraz z misją okradzenia chińskiego ambasadora, chętnie się zgadza. Wyjazd do Paryża jest dla niej sposobnością do dowiedzenia się więcej na temat jej miejsca urodzenia, a samo zadanie wydaje się pozornie łatwe.
W tym czasie Glas od ostatniej wspólnej misji z Haną szuka swojego miejsca w Stanach Zjednoczonych. Para się różnymi zadaniami, zwykle nie mając motywacji do ich ukończenia. Nie potrafi odnaleźć się w społeczeństwie i powoli traci nadzieję. Nowy cel jego życiu nadaje tajemniczy nieznajomy, który zostawia mu wskazówkę dotyczącą artefaktu Eskimosów. Ma on związek z tym, co trapi Glasa od lat i staje się powodem wyjazdu na Biegun Północny.
Deke również ma kłopoty z aklimatyzacją. Żyje w Hong Kongu, ale od odejścia Glasa przestał współpracować z Haną i Rain. Miasto zaczyna go nudzić, podobnie jak praca najemnika, z której nie czerpie już satysfakcji. Deke tęskni za dniami pełnymi chaosu oraz rozlewem krwi. Wkrótce nadejdzie jednak zadanie, które pozwoli spełnić jego pragnienia.
Jedynym nienależącym do grupy najemników bohaterem jest Axel, agent specjalny francuskich służb DGSI, którego zadaniem jest ochranianie oraz szpiegowanie chińskiego ambasadora w Paryżu. Jego praca postawi go naprzeciw Hany.
Rozgrywka
Fear Effect Sedna jako gra taktyczna wymaga rozsądnego planowania oraz wykorzystania atrybutów postaci. Rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym, w dowolnym momencie można ją jednak zapauzować. Ważnym elementem produkcji jest walka, zarówno otwarta, jak i z ukrycia. W tej pierwszej pomoże system korzystania z osłon i prowadzenia zza nich ognia, w drugiej zaś możliwość skradania się i eliminowania wrogów jednym ciosem. Każde działanie może wpłynąć na tytułowy efekt strachu, wykorzystanie niektórych umiejętności bohaterów wymaga jego konkretnego poziomu. Fear Effect Sedna skupia się także na eksploracji lokacji oraz rozwiązywaniu zagadek logicznych opartych na manewrowaniu zasilaniem, hakowaniu czy rozbrajaniu pułapek.
Oprócz fabularnej kampanii, tytuł posiada Mission mode, który stawia przed graczem wyzwania pokonania wrogów nagradzając go za sukcesy nowymi strojami, broniami, itp.