Gra opowiada historię istoty o imieniu Ikki, która przyjaźni się ze Śmiercią i kosmicznym wielorybem o imieniu Sally. Warstwa fabularna jest jednak, jak to bywa w przypadku gier z tego gatunku, na drugim planie.
Mechanika rozgrywki
Rozgrywka w grze GoNNER cechuje się bardzo wysokim poziomem trudności i ma typowy dla każdej platformówki przebieg. Oznacza to, że poruszamy się tutaj w dwóch wymiarach, skacząc po kolejnych platformach i rozprawiając się z pojawiającymi się na naszej drodze przeciwnikami. Nie ma tutaj możliwości uniknięcia śmierci - ta zdarza się bardzo często, zwłaszcza w początkowych fazach rozgrywki.
Świat, który przemierzamy w trakcie zabawy jest generowany proceduralnie, co oznacza, że z każdym odpaleniem gry różni się całą swoją strukturą. Przepełniony jest sekretami, w tym miejscami, w których można znaleźć przedmioty różnego rodzaju zastosowania. Dodatkowo każdego dnia można liczyć na jedno losowe wyzwanie, a wbudowane w grę rankingi dodają nutki rywalizacji, zachęcającej do jego jak najszybszego zrealizowania.
Warstwa techniczna
Ścieżka dźwiękowa gry została opracowana przez Martina Kvale, który poznał głównego programistę w czasie festiwalu sztuk pięknych w Szwecji, gdzie pomylił go z innym swoim przyjacielem. W jakiś sposób udało im się połączyć swoje siły, a do Kvale'a dołączył jego przyjaciel, Joar Renolen, co zaowocowało wydaniem klimatycznej oprawy dźwiękowej. Ta sprzedawana jest również osobno, a zatem dostępna jest także poza samą grą.