Karma to stworzona przez niezależne studio deweloperskie AuraLab klasyczna gra przygodowa typu point & click stworzona z myślą o wielbicielkach tegoż właśnie gatunku. Debiutowała w serwisie crowdfundingowym IndieGoGo w celu pozyskania pieniędzy na dalszy rozwój.
Historia zaprezentowana w produkcji przedstawia nam losy istoty o imieniu Pip - naiwnego stworka, który w niewyjaśnionych okolicznościach trafia do zupełnie nowej alternatywnej rzeczywistości, o której do tej pory nie wiedział absolutnie nic. Rozpoczyna nową przygodę, mającą na celu dowiedzenie się, gdzie trafił i jak na jego zachowanie będzie reagowało środowisko. Pokonując kolejne przeszkody rozgryzie ponadto, kim tak naprawdę jest oraz dowie się nieco na temat praw karmy i zależności między dobrem a złem.
Karma przenosi nas do mrocznego, bardzo wyrazistego świata. Rozgrywka tutaj, podobnie jak w większości przedstawicielek gatunku przygodówek point & click, polega na zwiedzaniu kolejnych lokacji i rozwiązywaniu napotykanych po drodze przeszkód poprzez wchodzenie w interakcje z odpowiednimi elementami otoczenia. W grze nie ma dialogów mówionych - wszelkie kontakty z napotykanymi istotami są oddawane za pomocą komiksowych dymków pojawiających się nad uczestnikami rozmów. Innowacyjność w grze ma wprowadzić opcja używania tak zwanego astralnego wzroku, pozwalająca w każdej chwili wejrzeć do świata dusz - alternatywnej równoległej rzeczywistości. Pozwoli to na użycie tych samych elementów w inny sposób, bądź też znalezienie wskazówek dotyczących rozwiązywania kolejnych zagadek.
Kolejną z nowości w gatunku jest rozwijanie się głównego bohatera. Za każdym razem, gdy zrobi on zły uczynek, karma zmienia jego wygląd. Pozyskuje w ten sposób rogi i kolce. Dobre zachowanie prowadzi z kolei do jego oczyszczenia - ta funkcjonalność ma wpływać na kontakty z innymi istotami zamieszkującymi różnorodny świat gry.
Oprawa audiowizualna produkcji została wykonana w charakterystycznym mrocznym klimacie, w którym postaci są zabawnie animowanymi cieniami kontrastującymi ze stonowanymi ręcznie rysowanymi tłami. W sumie przyjdzie nam tu odwiedzić przeszło 20 lokacji przepełnionych wciągającymi misjami.
Opis gry napisał Paweł „bold” Ryszka, ostatnia aktualizacja - 24 czerwca 2014.
Na łamy platformy IndieGoGo zajmującej się zbieraniem funduszy na gry niezależne właśnie trafiła kolejna przedstawicielka stale rozrastającego się gatunku dwuwymiarowych gier przygodowych - produkcja o nazwie...