Fabuła gry
Akcja produkcji ma miejsce w mieście o nazwie Tri-City, na które składają się cztery dystrykty - Palm Harbor, Sunset Hills, Port Crescent oraz Gold Coast Mountains. Przejmujemy kontrolę nad działającym pod przykrywką policjantem, który pracuje w departamencie policji zajmującym się nielegalnymi wyścigami ulicznymi oraz przemytnictwem. Mężczyzna podejmuje się infiltracji światka kryminalnego, by pozbyć się największych szych działających w jego wnętrzu. Rozpocznie od kradzieży i dostarczania najróżniejszych aut, powoli zaskarbiając sobie sympatię wysoko postawionych bossów.
Mechanika rozgrywka
Pod względem mechaniki rozgrywki cała gra czerpie garściami rozwiązania zaprezentowane w Most Wanted i Carbonie - innych odsłonach serii. Chodzi tutaj między innymi o otwarty świat, motyw pościgów policyjnych oraz sam fakt nielegalnych wyścigów, wokół których obraca się fabuła. Cała zabawa ma tutaj bardzo zręcznościowy charakter i choć takie aspekty, jak system zniszczeń i fizyka aut istnieją to są tutaj one traktowane z lekkim przymrużeniem oka. Jedynym trybem zabawy, w którym auto może zostać całkowicie zniszczone jest moduł walki, a głównym trybem stał się ten fabularny, pozwalający nam poznawać historię tytułu poprzez wykonywanie kolejnych zlecanych nam misji.
W tej części serii został wprowadzony system zdobywania doświadczenia - po każdym wyścigu zostaje nam zaprezentowana plansza statystyczna, z której dowiemy się nieco na temat naszego hamowania, najwyższej szybkości i umiejętności radzenia sobie z autem. Wszystkie te wartości mogą być udoskonalane, co ma znaczący wpływ na rozgrywkę.
Tradycyjnie dla serii, gra oferuje moduł rozgrywki wieloosobowej, jednak wyłącznie taki, który umożliwia zabawę przez sieć.
Warstwa techniczna
Produkcja została wykonana na bazie trójwymiarowego silnika, który przedstawia cały świat w dość realistyczny sposób. Na ekranie jesteśmy w stanie zobaczyć znane z rzeczywistości auta, w tym Aston Martina DB9 z 2006 roku, Forda GT (2006), Mazdę EX-8 (2006) czy Audi R8 (2008). Założeniem autorów było jak najbardziej autentyczne oddanie ich realnego wyglądu. Rozgrywkę przeplatają przerywniki filmowe, które powstały w oparciu o silnik gry.