Dragon Quest XI na Switcha powstaje na silniku Unreal Engine 4

Tym samym, który napędza wersję na PS4.
napisał Paweł Ryszka, 09 października 2017 o 18:18| #Japonia
Ciekawa informacja na temat gry Dragon Quest XI wypłynęła w czasie imprezy Unreal Fest East, która odbyła się w Japonii w zeszły weekend. W jej trakcie głos zabrał Yuji Horii, twórca serii, który poinformował, że wspomniana gra w wersji na Switcha została opracowana na bazie silnika Unreal Engine 4. Jest to spore zaskoczenie dla branży, której przeważająca większość sądziła, że całość powstanie na bazie autorskich rozwiązań. Okazuje się, że może to być port wersji na PlayStation 4, która również opierała się na silniku firmy Epic Games.



Dragon Quest XI na Switcha ma bazować na silniku w wersji 4.15 (wcześniejsze nie wspierały tej konsoli), co mogłoby wyjaśniać, czemu do tej pory nie zobaczyliśmy żadnych materiałów wideo - w końcu edycja na PS4 powstała w oparciu o wersję 4.13, a przeskoczenie na nowszą z pewnością jest pracochłonnym procesem.

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age swojej premiery doczekało się jeszcze w lipcu, kiedy to trafiło do japońskich posiadaczy konsol PlayStation 4 i 3DS. Na Zachodzie całość ma się pojawić w 2018 roku, jednak na chwilę obecną wyłącznie na PS4. Miejmy nadzieję, że wersja na Switcha podąży za tą na platformę Sony.