Gamedile.pl

Koniec Boss Key Productions, Bleszinski zamyka studio

Cliff Bleszynski porzuca branżę, ale na jak długo?
napisał Krzysiek Kałuziński, 15 maja 2018 o 12:21|
Po dwóch spektakularnych porażkach Cliff Bleszinski zdecydował się odejść z branży gier oraz zamknąć studio Key Boy Productions. Poinformował o tym poprzez swoje konto Twitter w oficjalnym oświadczeniu. Oto jego treść:

Od dzisiaj Boss Key Productions nie istnieje.

Cztery lata temu postanowiłem otworzyć studio developerskie na światowym poziomie i zatrudniłem jednych z najbardziej utalentowanych ludzi w branży gier. Pracowali niezmordowanie, by stworzyć produkty wysokiej jakości, i choć mieliśmy swoje wzloty i upadki, chciałbym myśleć, że dobrze się przy tym bawiliśmy. LawBreakers było świetną grą, która niestety nie zdołała zdobyć popularności, i ostatnim wysiłkiem porwaliśmy się na własne podejście do niezwykle popularnego gatunku battle royale, tworząc Radical Heights, które zostało dobrze przyjęte, ale to było za mało i za późno.

Jeśli chodzi o mnie, wezmę sobie wolne na refleksję. Muszę skupić się na sobie i rodzinie, a także moim owczarku australijskim, Teddym, który powoli nam gaśnie. Gry wideo zawsze będą częścią mnie i mam nadzieję zrobić jeszcze kiedyś coś nowego, tym niemniej muszę się wycofać i zrobić przerwę.

DZIĘKUJĘ z całego serca tym wszystkim, którzy wspierali mnie i studio przez te ostatnie cztery lata, a także tym, którzy przyszli dla mnie pracować.

Miejcie proszę na uwadze, że serwery Radical Heights będą w najbliższym czasie działać.

Jeszcze raz dzięki,

Cliff




Key Boy Productions przeszło bardzo ciężką drogę, która musiała się tak zakończyć. Prowadzone przez Bleszinskiego studio najpierw próbowało przebić się na rynku dzięki sieciowej strzelance LawBreakers, tytuł jednak nie zyskał popularności, do czego swoje trzy grosze dołożył brak konsekwencji ze strony twórców.

Cliff kilka razy zmieniał decyzje odnośnie modelu produkcji, a winą za słabe zainteresowanie obarczał wszystkich wokół. Nie udał się również ostatni podryw dewelopera, czyli próba wbicia się w modny ostatnio gatunek Battle Royale. Jego Radical Heights stanowczo za wcześnie pokazane zostało graczom, przez co ogrom błędów ich odrzucił. Tytuł nie miał szans na konkurowanie z Fortnite czy PUGB.

Radical Heights nie zmieniło sytuacji studia


Dla Cliffa Bleszinskiego to jednak nie pierwszy rozbrat z branżą, już w roku 2012 zdecydował się opuścić Epic Games po 20 latach pracy. Po dwuletniej przerwie wrócił jednak do działania, stając na czele własnej ekipy. Możemy więc spodziewać się, że nie powiedział jeszcze ostatniego słowa.