Nuvema Town i okolice
Sekrety po przejściu gry
Po przejściu gry, jak to zresztą w grach z serii Pokemon bywa, odblokowuje się całe mnóstwo rzeczy. Pojawiają się NPC, nowe umiejętności do zdobycia, jak również legendarne Pokemony do złapania i przedmioty do zebrania. Sekrety zapisałem w postaci ciągłej, także zaleca się czytanie kolejnych stron (gdyż mogą być one kontynuacją poprzednich). Nie zostały jeszcze opisane wszystkie sekrety - poradnik będzie dopisywany w miarę możliwości, wraz z upływem czasu.
Nuvema Town
Tuż po przejściu gry, gdy już rozprawiliśmy się z Ghestisem i obejrzeliśmy napisy, skończyliśmy wątek fabularny gry. Znowu trafiamy do własnego pokoju, tym razem posprzątanego. Schodzimy na dół i rozmawiamy z naszą matką oraz Lookerem znanym z Pokemon Platinum. Opowiada on o mędrcach, którym udało się uciec po naszej wygranej z jednym z nich (Ghestisem) - ciągle jest ich sześciu i trzeba ich zlokalizować. Po tym, jak zaakceptujemy ofertę mężczyzny, by je odnaleźć, otrzymujemy od niego Super Rod - wędkę, która oczywiście umożliwiwi nam łapanie Pokemonów wodnych. Warto wspomnieć, iż po obejrzeni napisów będziemy w stanie złapać 493 Pokemony z oryginalnej wersji gry (oprócz tych nowych Pokemonów, wprowadzonych w tej odsłonie). Wychodzimy na zewnątrz, by zobaczyć Cherena i Biancę - pogratulują nam oni naszego osiągnięcia. Pojawi się ojciec Prof. Juniper i da nam National Dex - ulepszoną wersję PokeDexa, która pokaże o wiele więcej Pokemonów. Warto wspomnieć, iż na wielu uliczkach będzie tzw. "swarm", czyli "atak" Pokemonów. Taka informacja pojawi się w bramie prowadzącej do danej uliczki i będzie oznaczać, iż pojawi się 40% szansy na zdobycie Pokemona nie-z-Unovy! Kolejną nowością po ukończeniu gry jest odblokowanie czterech nowych wzorów pudełek do przechowywania Pokemonów. Dosyć gadania, czas zabrać się za poszukiwanie mędrców (z angielskiego Sage).
Route 18
Na samym początku zmierzamy na Route 18, by spotkać się z pierwszym mędrcem, który nazywa się Lot. Jako dotrzeć do niego? Przede wszystkim najpierw musimy dotrzeć na wspomnianą wcześniej uliczkę. Najpierw więc idziemy na północ od Nuvema Town, trafiając na Route 1. Polecamy zaopatrzyć się w Repele (lub ich silniejsze wersje), chyba, że chce się walczyć z 10-poziomowymi Pokemonami. Będąc na Route 1 trzymamy się lewej strony, aż dotrzemy do schodów prowadzących do wody. Używamy tam umiejętności Surf i płyniemy jedyną dostępną ścieżką. Będąc na lądzie cały czas idziemy w dół. Pokonując Pokemon Rangera, otrzymamy Persim Berry. W każdym razie przechodzimy przez bramę po lewej. Tutaj znowu używamy umiejętności Surf. Płyniemy w lewo i w dół, aż dotrzemy do prądów wodnych - wybieramy ten na samej dole.
Na lądzie, idziemy jedyną dostępną ścieżką, w końcu natrafiając na domek. Idziemy w lewo od niego, a na plaży idziemy na sam dół. Tam właśnie znajduje się Lot - jeden z sześciu koniecznych do odnalezienia mędrców. Rozmawiamy z nim - po dłuższym wywodzie otrzymujemy od niego TM32 - Double Team. Nagle pojawi się Looker (zdarzy się to również przy pozostałych mędrcach) i zabierze złoczyńcę. Kolejnym celem naszej podróży jest Dreamyard. Udajemy się więc do Striaton City i idziemy na wschód, wchodząc do lasu.