#

Return to Krondor

PC | Producent: Sierra | Wydawca: Sierra
Znana także jako Thief of Dreams.
Opis gry

Informacje ogólne



Tytuł cRPG pozwalający graczom powrócić do świata Mikdemia, stworzonego przez pisarza Raymonda E. Feista. Jest to sequel gry Betrayal of Krondor. Jego produkcja została rozpoczęta przez studio 7th Level, a dokończona przez PyroTechnix. W roku 1998 dzieło trafiło na PC. Na wczesnym etapie powstawania Return to Krondor znane było jeszcze pod nazwą Thief of Dreams, prace wtedy prowadziło studio Dynamix. Projekt został jednak anulowany i to pomimo licznych petycji ze strony graczy. Licencja trafiła jednak do 7th Level w 1995, które nadało grze nowy tytuł oraz reklamowało ją jako prawdziwą kontynuację Betrayal at Krondor. W tym czasie Dynamix zajmowało się Betrayal at Antara.

W 2000 roku zadebiutowała nowelizacja gry, „Krondor: Tear of the Gods”. Stworzył ją Raymond E. Feist. Od 4 marca 2010 Return to Krondor jest dostępne w cyfrowej sprzedaży na platformie GOG.

Fabuła gry



Historia skupia się na zniknięciu świętego reliktu - Łzy Bogów - który służy wszystkim kapłanom do komunikacji z ich bóstwami. Relikwia zostaje skradziona przez piratów, przez co świat skazany jest na życie bez ingerencji sił wyższych. Z misją odzyskania artefaktu wysłany zostaje James, były złodziej, a obecnie giermek księcia Krondoru - Aruthy. W jego zadaniu pomogą mu czarodziejka Jazhara z odległego Keshu, strażnik William, mag i alchemik Kendaric oraz kapłan Solon.

Silnik gry



Autorzy zdecydowali się przenieść tytuł w pełny trójwymiar i w tym celu skorzystali z silnika True3D, który między innymi realistycznie ukazywał oświetlenie.

Mechanika rozgrywki



Return to Krondor jest turową grą z gatunku role-play, która oferuje nam kampanię dla pojedynczego gracza. Historia obejmuje dziesięć rozdziałów, które toczą się głównie w Pałacu Królewskim w Krondorze. Tytuł w klasyczny sposób prezentuje walkę, w której postacie czekają na swój ruch w kolejce, a my wydajemy rozkazy wszystkim członkom drużyny. Gra oferuje wiele możliwości niebędących standardem w czasach jej wydania. Przede wszystkim posiada rozbudowany system alchemii, który z różnych składników pozwala tworzyć własne mikstury. W ciekawy sposób rozwiązano również złodziejskie zadania. Każdy zamek w grze posiada inny mechanizm i do pokonania go musimy dobrać inne narzędzia, a następnie użyć ich w odpowiedniej chwili.
Opis gry napisał # Krzysiek „Bebop” Kałuziński, ostatnia aktualizacja - 14 czerwca 2017.

Klasyfikacja PEGI

PEGI

Tryby rozgrywki

Lokalnie:1 gracz, single player
Sieciowo:brak trybu sieciowego
Wymagania sprzętowe wersji na PC

Minimalna konfiguracja

  • System operacyjny: Windows XP lub Windows Vista
  • Procesor: 1 GHz
  • Pamięć: 256MB RAM
  • Karta graficzna: 3D kompatybilna z DirectX 7

Zalecana konfiguracja

  • System operacyjny: Windows XP lub Windows Vista
  • Procesor: 1.4 GHz
  • Pamięć: 512 MB RAM
  • Karta graficzna: 3D kompatybilna z DirectX 9
Podobne gry

Metryka gry

  • Gatunek: Fabularna
  • Tematy: Fantasy
  • Producent: Sierra
  • Wydawca: Sierra
  • Dystrybutor PL: Play-It
  • 28 lutego 1999 premiera w Polsce
  • 30 listopada 1998 premiera w Stanach

Wersje językowe

PlatformaPL dubbingPL NapisyAngielska
PC