Part Three - The Arrest | Solucja do gry Thimbleweed Park - gry, minigry, opisy gier, darmowe gry, solucje do gier, poradniki do gier
Zacznij pisać nazwę gry / firmy w dowolnym języku, a podpowiemy Ci resztę!

#

Thimbleweed Park

PCPS4XOiOSAND

Part Three - The Arrest

.

Toczymy rozmowę między dwóją bohaterów, a następnie udajemy do starego cyrku (wybieramy go z mapy). Na miejscu otwieramy bramy (gates) - bohaterka zacznie w nie walić. Gdy tylko pojawi się Ransome, rozmawiamy z nim kompletnie, a następnie przełączamy się właśnie na niego.

.

Otwieramy mikrofalówkę (microwave), następnie podnosimy plakat (poster) i otwieramy sejf (safe). Z niego zabieramy książkę (book) - pod nią ukryte są strony (pages) - podnosimy je, a każdej z nich używamy na książce żartów (joke book) (jedna z nich wyleci, ale złapiemy ją później). Spoglądamy w lustro (mirror). Podnosimy komiks (comic book) leżący nieopodal łóżka, a także awizo (postal notice) wiszące na tablicy ogłoszeniowej. Otwieramy lodówkę (refrigerator) i zabieramy z niej spleśniały ser (moldy cheese)..

.

Wychodzimy na zewnątrz i udajemy się na pole cyrkowe, gdzie zmierzamy w lewo. Niedaleko znaków podnosimy paczkę popcornu (popcorn bag). Musimy ją napełnić. Używamy jej zatem na stoisku z popcornem (popcorn stand). W trybie hard nie jest to jednak takie łatwe. Udajemy się do głównego namiotu, gdzie odnajdujemy dziurę (hole), z której wychodzi mysz. Używamy na niej sera, a następnie wychodzimy i wchodzimy ponownie. Znajduje się tam teraz sterta popcornu (pile of popcorn), na której używamy naszej pustej paczki, aż ta będzie pełna.

.

Wracamy do przyczepy i dajemy chomikowi (hamster) nasz popcorn. Jako że jest już najedzony, wychodzimy, wracamy na pole namiotowe i idziemy w prawo. Znajdziemy się pod bramą. Przełączamy się na Ray i dajemy sobie mapę hrabstwa (county map). Używamy jej, pędząc na A Street.

Na miejscu wchodzimy do budynku poczty, gdzie dajemy nasze awizo pracownikami. Dostaniemy paczkę (package), którą otwieramy w naszym ekwipunku, dostając portfel (wallet) i dyspensor cukierków (candy dispenser). Wychodzimy.

Rozmawiamy z Williem, po czym dajemy mu portfel (wallet) - otrzymamy jego zakrwawioną wersję. Udajemy się do Reyesa i wręczamy go mu..

.

Przejmujemy kontrolę nad Ray i udajemy się do hotelu (lokalizacja na mapie), a następnie do niego wchodzimy. Tam spotykamy dziennikarkę - rozpocznie się retrospekcja, w której przejmiemy kontrolę nad Franklinem. Gdy tylko tak się stanie, wchodzimy do hotelu i idziemy w prawo. Tam spotykamy wkurzające dziecko - wciskamy boombox, a następnie rozmawiamy z nim korzystając z poniższych opcji dialogowych:

What's that jacket you're wearing?
What's that on your face?
What's on your feet?
What's with all the latest an greatest?
What if I said you didn't have the latest and greatest stuff?
Your glasses are not the latest and greatest.
I know this gnarly dude who...
was on MTV and...
tells me what's wicked and what'll gag me with a spoon.

Wciskamy przycisk w boomboxie, a następnie dajemy dzieciakowi jednego z pluszaków, które znajdują się w naszym ekwipunku. Wymieniamy go za okulary (I'll trade you the bear for your glasses. No faking.), a następnie zakładamy je w naszym ekwipunku. W tym pojawi się również przeżuta, klejąca się guma do żucia (chewed, sticky bubble gum).

.

Podchodzimy do Managera, a następnie mówimy mu, że chcemy się zameldować (I'd like to check in - wybieramy dowolne nazwisko (zapamiętujemy piętro, na którym zostajemy ulokowani), a następnie mówimy, że potrzebujemy coś skserować (I need to get something photocopied). Na poziomie hard nie będziemy mogli tego zrobić, bo nie będzie papieru. Pytamy Do you do photocopying here?. Mówimy, że chodzi o broszurę (This prospectus document)

.

Używamy windy (elevator), zmierzając na piętro, na którym znajduje się nasz pokój. Idziemy do niego i używamy karty (keycard) na jego drzwiach, by wejść do środka. Podnosimy leżącą na biurku papeterię (stationery). Opuszczamy to pomieszczenie.

.

Tym razem kierujemy się na dziesiąte piętro. Tutaj podnosimy przykładowe zdjęcie pokoju standardowego (standard room example photo). Odwiedzamy każdy pokój na tym piętrze podnosimy papeterię (stationery) - w sumie w naszym ekwipunku powinniśmy mieć 4 jej kartki. Teraz wracamy na parter i rozmawiamy z Managerem. Pytamy się o możliwość kserowania i mówimy, że mamy trochę papeterii I have some stationery. Mówimy, że chcemy skserować broszurkę This prospectus document. Wracamy do naszego pokoju, gdzie używamy przeżutej, klejącej się gumy do żucia (chewed, sticky bubble gum) ma HotelTronie 3000. Na nim również używamy zdjęcie pokoju standardowego (standard room photo). Teraz korzystamy z telefonu (telephone).

.

Kierując poczynaniami Ray, rozmawiamy z Managerem, otrzymując od niego kartę (keycard) do pokoju Franklina. Tam też zmierzamy. Gdy będziemy na miejscu, wychodzimy od razu i obserwujemy scenkę. Schodzimy na dół. Jeżeli mamy ze sobą kartę do pokoju ofiary, udajemy się tam i zabieramy paszport (passport) - kartę tę znaleźliśmy przy zwłokach nad rzeką, ale może ją mieć Reyes. Jeżeli nie mamy,kontynuujemy. Przełączamy się na Franklina.

Udajemy się do windy, gdzie razimy prądem (zap) przycisk przywołujący windę (elevator call button). Udajemy się do looby, gdzie kierujemy się w prawo, do wodotrysku (drinking fountain). Gdy dzieciak będzie z niego pił, ochładzamy go (chill). Obserwujemy, co się dzieje, a następnie zmieniamy postać na Ray.

Podchodzimy dokładnie do tej samej fontanny, a gdy będziemy już blisko niej, zmieniamy postać na Franklina. Plaskamy wodą (splash) albo zamrażamy (chill) ją i obserwujemy bieg wydarzeń. Jeżeli nie zabraliśmy jeszcze paszportu, zmieniamy postać na Reyesa, udajemy się do pokoju ofiary i robimy to.

.

Cały czas kierując poczynaniami mężczyzny udajemy się do koronera. Na miejscu używamy portfela (wallet) na maszynie BloodTron 3000, podnosząc raport na temat krwi (blood report). Zmierzamy do biura szeryfa, by tam spojrzeć na maszynę ArrestTron 3000 - okazuje się, że brakuje w niej tuby.

.

Przełączamy się na Ray i udajemy się na stację autobusową. Tam rozmawiamy z Panią Wieczoru (Lady of the Evening) - poruzamy każdy temat, aż w końcu przejmiemy kontrolę nad Delores.

Otwieramy drzwi (door) po lewej stronie i udajemy się na korytarz, z którego przechodzimy na kolejny, w lewo. Schodzimy po schodach na dół i wychodzimy z budynku - podchodzimy do skrzynki pocztowej, a zaczepi nas listonosz, wręczając nam magazyn komputerowy (computer magazine). Przeglądamy go w ekwipunku. Cały czas na zewnątrz, ponosimy kupkę drzewa (wood pile) oraz kanister z benzyną (gas can). Wracamy do naszego pokoju, gdzie używamy komputera (computer).

Wypełniamy formularz internetowy - wybieramy dowolne imię i nazwisko, adres oraz język programowania. Zostaje nam zadane pytanie. Nie znamy na nie odpowiedzi, więc wybieramy opcję stopu. Wychodzimy z pokoju i udajemy się do biblioteki - to pomieszczenie znajdujące się na środku schodów prowadzących do wyjścia. Na miejscu korzystamy z maszyny IndexTron 3000. Dowiadujemy się, że książka, która nas interesuje znajduje się w jeszcze niedostępnej sekcji 3.1. Na chwilę obecną nie możemy nic zrobić.

.

Usłyszymy dzwonek do drzwi - udajemy się tam i otwieramy je. Od listonosza dostaniemy list (letter). Udajemy się do kuchni, korzystając z drzwi na parterze (pod schodami). Na miejscu otwieramy szafkę (cuppboard) w lewym górnym rogu, a z niej wyciągamy szklankę (glass). Używamy jej na zlewie (sink). Otwieramy lodówkę, a z niej wyciągamy rozbite butelki po ketchupie (broken bottles of ketchup) oraz ostry sos (hot sauce). Otwieramy mikrofalówkę (microwave), a następnie wstawiamy do niej szklankę wody i list. Używamy mikrofalówki i czekamy na dźwięk, po czym otwieramy ją. Podnosimy list (letter) oraz znaczki (stamps).

.

Wychodzimy z kuchni i idziemy w prawo. Używamy drewna (firewood) na ognisku (fireplace), a w naszym ekwipunku czytamy etykietę ostrego sosu. Używamy go, w ten sposób rozpalając ogień w kominku. Wchodzimy do kuchni i natychmiast ją opuszczamy - na palenisku znajdziemy sadzę (fireplace soot). Podnosimy ją, a następnie zmierzamy ku bibliotece. Idziemy w prawo i podnosimy znak (sign) zabraniający wchodzenia na górę. Wchodzimy tam i udajemy się do sekcji 3.1, daleko po lewej stronie - czytamy książkę o nazwie MMucas Programming Primer. Zapamiętujemy, co jest w niej napisane, a następnie wracamy do komputera i odpowiadamy na kolejne pytania, podążając za wskazówkami z książki.


.

Udajemy się na górny korytarz i idziemy na prawy jego skraj. Wchodzimy przez drzwi po prawej i dajemy list (letter) Chuckowi. Podnosimy pustą butelkę po atramencie (empty ink bottle), a na niej używamy sadzy (fireplace soot), a także kanistra z paliwem (gas can). Teraz udajemy się do naszego pokoju i używamy butelki z atramentem (ink bottle) na maszynie PrntTron 3000. Używamy komputera (computer) i pozyskujemy kopertę (envelope). Używamy na niej znaczków (stamps). Wychodzimy na zewnątrz i wkładamy ją do skrzynki pocztowej (mailbox).

Po chwili oczekiwania otrzymujemy list! Wracamy do naszego pokoju i otwieramy go (powtarzamy do momentu sukcesu). Teraz udajemy się do pokoju Chucka i rozmawiamy z nim, chwaląc się, że dostaliśmy pracę.

.

Kierując Ray, udajemy się do rezydencji Edmund Mansion. Na miejscu, otwieramy drzwi i wybieramy dowolną opcję dialogową. Przełączamy postać na Delores i otwieramy drzwi do biblioteki, gdzie rozmawiamy z Lenore. Udajemy się do swojego pokoju, gdzie przyglądamy się wykresowi ASCII (ASCII chart). Podnosimy też trofeum (trophy) i dekoder (Susiboy's red gel decoder) leżące po prawej stronie. Udajemy się do pokoju Chucka, gdzie używamy przełącznika światła (light switch).

.

Podnosimy ogromną tubę ssącą (large vacuum tube), a następnie również i pamiętnik (journal). Zabieramy też paragon (receipt) leżący na nim. Otwieramy księgę przychodów (check register) i wyjmujemy z niej odcinek kontrolny (check stub). Przesuwamy (push) obraz obok drzwi, a stamtąd zabieramy klucz (key). Przechodzimy teraz do lobby i podnosimy trochę więcej sadzy [ang](soot) z paleniska.[/ang] Wychodzimy na zewnątrz - dajemy sobie mapę hrabstwa (county map). Powinniśmy ją posiadać na clownie, ale w razie czego przeszukujemy inne postaci. Będąc na zewnątrz, podnosimy kanister z benzyną (gas can), a następnie - korzystając z mapy - zmierzamy do sklepu z tubami. Tam rozmawiamy Rick, mówiąc o posiadanej przez nas recepcie (Here's an old receipt. Know anything about tube pullers?). Dostajemy od niej wyciągacz tub (vacuum tube puller). Udajemy się o biura szeryfa, gdzie używamy tuby AT-25 na maszynie ArrestTron 3000. Dajemy Reyesowi kanister z benzyną (gas can) - mężczyzna powinien tam stać.

.

Wcielamy się w postać Reyesa (dla wygody możemy sobie dać mapę) i udajemy się na most, gdzie przechodzimy maksymalnie w prawo, aż do wejścia do kanałów. W ekwipunku używamy kanistra z benzyną (gas can) z piłą motorową (chainsaw), a następnie jej używamy na starym drzewie (old tree), które blokuje drogę do kanałów. Wchodzimy do nich. Od razu po wejściu używamy skrzynki światła (light box), a następnie przełącznika światła [ang](light switch). Idziemy do tunelu, cały czas zmierzając w prawo. Biegniemy cały czas w tamtym kierunku, trafiając na Main St. Teraz wchodzimy w pierwszy napotkany tunel, by trafić na A St. Również opuszczamy to pierwzym tunelem po prawej, a potem wchodzimy od razu do kolejnego. Idziemy w prawo, jedyną dostępną drogą, do następnego. Od razu wchodzimy do kolejnego.

.

Tutaj podnosimy kilof do lodu (icepick).

Korzystamy z mapy i udajemy się do Ray. Przełączamy na nią, wręczamy sobie zestaw do odcisków palców (fingerprint kit) oraz paszport (passport), a następnie udajemy się (jako Reyes) do biura pocztowego (na A Street).

.

Na miejscu rozmawiamy kompletnie z listonoszem, po czym podnosimy taśmę klejącą (sticky tape). W ekwipunku używamy zestawu do odcisków palców (fingerprint kit) na kilofie do lodu (icepick), a następnie na tymże kilofie używamy taśmy. Idziemy do koronera i używamy odcisków z kilofa (fingerprint from ice pick) na maszynie FingerTron 3000. Ponosimy raport na temat odcisków palców (fingerprint report). Używamy też paszportu (passport) na maszynie FaceTron 3000, by pozyskać raport na temat tożsamości (identity report).


Udajemy się do gabinetu szeryfa i używamy wszystkich trzech raportów na maszynie ArrestTron 3000. Następnie podążamy za przerywnikiem filmowym, wybierając te opcje dialogowe, które uznamy za słuszne.
Poradnik napisał # Paweł „bold” Ryszka, 04 października 2017.