#
Opis przejścia
Skarby
Zdjęcia
Opcjonalne rozmowy

Rozdział 6: Strażnik bramy

.

Porzuceni przez Nadine biegniemy przed siebie znaną trasą, w stronę byka, który pojawił się na horyzoncie. Na końcu nie zeskakujemy jednak jak szaleni. Lepiej zejść powoli po skarpach po prawej. Wracamy na błotnistą drogę i zsuwamy się po nim niżej. Dla wciąż obolałej Chloe ta wycieczka skończy się kilkoma guzami, ale po chwili dzielna dziewczyna stanie na nogi. Musimy się teraz skierować dokładnie tam, gdzie patrzy, czyli do ruin za wodą. Przechodzimy przez stworzony z korzeni pomost, a dalej wiedzie nas już prosta droga.

.

Wchodzimy po schodach, a na ich końcu wskakujemy na ścianę po prawej. Przechodzimy przez wyrwę. Ze skrzyni zabieramy C4 i giwery. Zaglądamy do pomieszczenia obok i zabieramy skarb z płyty. Wracamy, wybieramy materiały wybuchowe i umieszczamy je na osłabionej ścianie, następnie zdalnie je uruchamiamy. Wychodzimy z ruin i po błocie zjeżdżamy na dół. Lądujemy w trawie, o mały włos nie wpadając pod koła wozu opancerzonego. Jak widać Nadine już tu dotarła i wszczęła walkę.

. .

Na początek przy płonącym wozie skręcamy w lewo i idziemy wzdłuż skalnej ściany aż do kolejnych wysokich traw. Zwracamy cały czas uwagę na naszego głównego wroga - naszpikowany bronią wóz nie może nas zauważyć, a cały czas patroluje teren. Uważamy również na wrogów stojących na ruinach, oni również mogą go zaalarmować.

.

Z traw przekradamy się do najbliższego budynku. Wspinamy się na niego i trzymając się gzymsu likwidujemy strażnika. Schodzimy na dół, wchodzimy do ruin, ze skrzyni zabieramy C4 oraz pistolet z tłumikiem. Znów wchodzimy na górę, używamy liny by przedostać się na kolejny fragment ruin, ten przy wysokim drzewie. Znów korzystamy z liny i przedostajemy się w końcu do Nadine.

Musimy załatwić strażnika na wieży, dobrze byłoby pozbyć się też jego kolei. W czerwonych skrzyniach pochowanych w ruinach znajdziemy wyrzutnie rakiet, wszędzie jest też sporo C4. Wchodzimy na wieżę, z której wcześniej (lub teraz) wyeliminowaliśmy strażników. Pod nią mamy kolejne C4, także w budynku naprzeciwko wyrzutnie i kolejne materiały wybuchowe.

.

Obserwujemy drogę wozu opancerzonego, następnie na jego trasę rzucamy C4, czekamy, aż na nie najedzie i uaktywniamy je. W razie potrzeby poprawiamy jeszcze z wyrzutni rakiet.

. .

Po uporaniu się z wrogiem zerkamy od razu w stronę kryjówki Nadine,. Zaraz zaatakuje ją kolejny oddział żołnierzy. Ruszamy z pomocą, a po uporaniu się z ostatnimi żołnierzami wraz z Ross używamy wajchy, która znajduje się nieopodal ciężarówki. Otworzymy nowe przejście.

. .

Korzystamy ze schodów - stopni jest sporo, więc chwilę zajmie nam dostanie się na dół. Dalsza wędrówka obejmuje z kolei zwiedzanie coraz bardziej zwężającego się tunelu. Ścieżka cały czas jest zresztą jedna i wszystko przebiega bardzo liniowo. Wreszcie docieramy do przygniecionego filarem słonia. Wchodzimy na podest za nim i pomagamy mu się uwolnić. Udaje nam się to i już na grzbiecie naszego wierzchowca pozostajemy. Ta część rozdziału również jest liniowa - podążamy przed siebie, a od czasu do czasu możemy pogładzić lub nakarmić nowego podopiecznego.

.

Niecodzienne Taxi skończy kurs po dotarciu do reszty swojego stada. Przed kontynuowaniem wędrówki możemy uwiecznić je zresztą także na zdjęciu. Potem zmierzamy na brzeg - po jego prawej stronie, blisko skarpy znajdziemy też kolejny skarb. Kest w kapliczce. Schodami mkniemy w górę, a przy skrzyniach mamy możliwość uzupełnić zapasy amunicji. Na końcu drogi czeka nas wspinaczka na skałę. Na górze skręcamy w lewo, skaczemy na platformę z kapliczką i cykamy zdjęcie. Wracamy potem i udajemy się w drugą stronę, będziemy musieli użyć liny z hakiem.

. .

Teraz najpierw lądujemy na platformie po lewej, zabieramy skarb. Ponownie korzystamy z liny i tym razem lecimy na drugą stronę tak, by zaczepić się na chropowatej ścianie. Wchodzimy na szczyt, biegniemy dalej. Przy rozpadlinie jest kolejna skała z półkami, po których możemy się wspinać. Wchodzimy na szczyt, bierzemy rozbieg, skaczemy w stronę włóczni trzymanej przez pomnik i przeskakujemy dzięki niej nad przepaścią. Kolejną rozpadlinę pokonujemy dzięki linie z hakiem. Wchodzimy po schodach na górę i kończymy ten rozdział.
Poradnik napisał # Krzysiek „Bebop” Kałuziński, 24 grudnia 2017.