Rozdział 7: Zaginione Dziedzictwo | Solucja do gry Uncharted: The Lost Legacy - gry, minigry, opisy gier, darmowe gry, solucje do gier, poradniki do gier
Gamedile.pl

#
Opis przejścia
Skarby
Zdjęcia
Opcjonalne rozmowy

Rozdział 7: Zaginione Dziedzictwo

.

Siódmy rozdział otwierają naprawdę piękne widoki, jednak niedane nam będzie rozkoszować się nimi w spokoju, bo po tym wspaniałym, ukrytym królestwie pałętają się żołnierze Asava. Na razie postaramy się pozostać niewykrytym. Po cutscence korzystamy z okazji i robimy zdjęcie budowli. Skaczemy następnie na wielki filar przed nami.

.

Nie wchodzimy na jego szczyt, zamiast tego spuszczamy się niżej, na półki, tak by wodospady mieć przed sobą. Musimy przedostać się do ostatniego filaru, uważając przy tym na snajperów. Na końcu drogi korzystamy z liny z hakiem, dzięki której przedostajemy się na ku ścianie budowli. Chwytamy się gzymsu, przesuwamy w lewo i wspinamy na balkon. Nie jest to najlepsze miejsce do rozpętywania piekła, więc na razie ostrożnie podchodzimy do wrogów. Polecam zresztą nie ruszyć naprzód tym poziomem, ale wspiąć się jeszcze na jeden wyżej. Z tego miejsca mamy lepszy widok i możemy zapoznać się z pozycjami snajperów.

Po uporaniu się z wrogami w tej strefie wchodzimy głębiej w ruiny, rozpadlinę pokonujemy dzięki linie z hakiem. Czeka nas teraz trudniejsza walka, nie dość, że wrogów jest bardzo dużo, to jeszcze jeden z nich ma ciężką broń i solidny pancerz. Jego polecam zostawić na sam koniec. Lepiej sukcesywnie eliminować pozostałych, w razie, gdyby nas jednak zepchnął do obrony, warto uciekać na balkony, między jednym a drugim możemy łatwo lawirować za pomocą liny. Nasz przeciwnik będzie musiał przebyć też sporą drogę, zanim znów do nas dotrze. Strzelamy mu też głównie w głowę, by jak najszybciej wyeliminować go z gry.

. .


Po wszystkim zabieramy mu broń i idziemy w kierunku drzwi na końcu lokacji. Zjawi się kolejny oddział, wraz z jeszcze jednym opancerzonym gagatkiem. Z nową bronią jednak ze wszystkimi możemy sobie bardzo łatwo poradzić.

.

Chwilę później pomagamy już Nadine otworzyć wrota. Po ich minięciu znajdziemy się na skarpie, przeskakujemy na kolejną skałę, łapiemy się fragmentu budowli i wspinamy na górę. Potem dalej, na platformę, po której spływa wodospad. Korzystamy z przejścia i tunelem dostajemy się na drugą stronę.

Obracamy się w lewo i rozpoczynamy wspinaczkę po gzymsach. Na górze skręcamy znów w lewo, wchodzimy na półkę wyżej, a potem korzystamy z gałęzi, by dzięki linie przedostać się nad przepaścią. Lądujemy tuż obok ściany budowli, po której wchodzimy na górę. Potem obracamy się w prawo i powtarzamy schemat. Przy pomocy gzymsów dostajemy się wreszcie do ruin, które widzieliśmy na początku rozdziału.

. .


Wchodzimy po schodach, niestety przejście jest zawalone. Po lewej stronie schody prowadzą jednak do wnęki w ścianie, która pomoże nam uporać się z tym problemem. Po przejściu tunelu staniemy naprzeciw ludzi Asava, tym razem jednak nie będziemy z nimi walczyć, wysadzą oni jednak kolejne przejście. Wchodzimy do wody, w centrum sali jest tunel w podłożu. Nurkujemy i płyniemy w stronę światła.

.

Na drugim końcu wynurzamy się, wychodzimy na brzeg i udajemy się schodami do kolejnej sali. Warto w niej trochę pomyszkować, jeśli skręcimy w lewo i będziemy się poruszać wzdłuż ściany (już za zakrętem), to natrafimy na wnękę ze skarbem. Kolejny jest ukryty nieco dalej, leży pod półkami. Teraz możemy już wejść do centrum, do ogromnego kła. Wchodzimy z nim w interakcję.

Po cutscence naprzeciwko nas otworzy się przejście i jedna droga, na której końcu jest skarpa. Robimy na niej zdjęcie, po czym zeskakujemy do wody. Podążamy drogą na lewo od małej wysepki przed budowlą z wodospadem. Znów nurkujemy, przedostajemy się dalej i z pomocą Nadine torujemy sobie przejście. Potem standardowo do światła i wypływamy. Od razu naprzeciw nas zauważymy skały, po których wspinamy się na szczyt. Bierzemy rozbieg i przeskakujemy na kolejną skałę. Co prawda Chloe zsunie się po niej, ale niezrażeni po wystających półkach dostajemy się tam ponownie. Dalej podążamy tropem Nadine i zaliczamy następny skok nad rozpadliną.

.

Podchodzimy do Ross i robimy zdjęcie, koleżanka w ramach żartu zrzuci nas jednak do wody. Jeszcze raz zaliczamy więc całą podróż znanym nam już schematem. Wchodzimy do budowli i przeciskamy się między głazami.

.

Na końcu drogi łapiemy za linę, zarzucamy ją na i przedostajemy się na szczyt wodospadu. Schodzimy z podestu, ustawiamy się przodem do posągu na końcu sali i robimy zdjęcie. Obchodząc prawą ścianę, w rogu znajdziemy kolejny skarb.

.

Nurkujemy i przepływamy tunelem pod posągiem. Wypływamy, łapiemy oddech i wracamy pod wodę, do kolejnego tunelu. Dostaniemy się do ogromnego kompleksu robiącego wielkie wrażenie. Przed nami zestaw pracochłonnych zagadek. W niezalanej fontannie w centrum czeka na nas skarb, a obchodząc budowlę z prawej strony, w rogu natrafimy na następny.

Przechodzimy teraz na lewą stronę, a tam znajdujemy gzymsy, po których dostaniemy się wyżej. Dalsza droga wiedzie schodami. Na ich szczycie znów łapiemy się półek, natomiast po ich pokonaniu korzystamy ze znanego nam już mechanizmu z kołem. W ten sposób przesuniemy rękę posągu i zyskamy most. Przechodzimy po nim, zeskakujemy na pas zieleni przed torsem pomnika, potem mijamy drugą rękę.

.

Stajemy obok Nadine, skaczemy na drugą stronę budowli. Po gzymsach schodzimy niżej. Teraz idziemy po schodach, spuszczamy się znowu na gzyms i przemy po nim w prawo. Z kolei na jego końcu w górę. Z kapliczki zabieramy skarb. Schodami w górę i po gzymsach na szczyt. Używamy mechanizmu, a tę samą czynność wykona też kawałek dalej Nadine. Skaczemy na rękę, która się przesunie, z niej na klepsydrę (czy też dzwon), który dzięki Ross już powinien być na naszej wysokości.

Wspinamy się po nim, po chwili zacznie on wracać na poprzednią pozycję, kiedy do niej dotrze, bez problemu przeskoczymy na nowo upatrzoną platformę. Standardowo po półkach wędrujemy ku górze. Znajdujemy tam znamy nam symbol, który przekręcamy. Wskakujemy teraz na rynienkę wypełnioną wodą, przy jej końcu zaczepiamy się liną i zapewniamy sobie szybki transport na drugą stronę posągu. To tutaj przesuwaliśmy pierwszą z rąk.

.

Teraz dostajemy się na tę obok niej, przechodzimy do dłoni i przeskakujemy na platformę obok. Piętro pod nami jest skarb, z kolei piętro wyżej kołowy mechanizm. Po jej użyciu położenie zmieni ręka dzierżąca topór. Obracamy się w prawo, po gzymsach dostajemy się na wyższą platformę, z niej przeskakujemy na koniec topora. Mkniemy ku drugiej jego stronie, nawet gdy po drodze zacznie on wracać do poprzedniej pozycji.

Kiedy będziemy już na szczycie, używamy liny i lądujemy na półce. Wspinamy się po gzymsach i uruchamiamy kolejny mechanizm. Korzystamy z nowo otwartego przejścia, skręcamy w prawo. Na szczycie schodów czeka na nas kolejny mechanizm.

. .


Po drugiej stronie mamy dalszą część świątyni, by się do niej dostać używamy liny. Znajdziemy się przy statui trzymającej lustro, musimy obrócić je w stronę, z której pada promień światła. Musimy to zrobić tak, by rozbiła ona wiązki na dwie, sięgające na boki, ku kolejnym posągom. Musimy zacząć teraz od prawego boku (biorąc pod uwagę obecne ustawienie postaci). To strona z nieuszkodzonymi posągami.

.

Kolejny posąg przesuwamy tak, by odbijał promień do sąsiedniego, z tym że ciut na lewo od niego. Potem przeskakujemy do niego i przesuwamy go, by był we właściwym miejscu. W ostatecznym rozrachunku promień musi kierować się do pryzmatu zawieszonego na suficie. Wracamy do pozycji wyjściowej i idziemy na drugi koniec lokacji. Pierwszy napotkany posąg jest uszkodzony, nie trzyma już lustra. Przyglądamy mu się, a Nadine wpadnie na pomysł wystąpienia w roli statui.

. .


Udajemy się do ostatniego posągu i ustawiamy go na drodze światła. Po cutscence jak najszybciej uciekamy z platformy i chowamy się za zasłoną. Musimy teraz znów przedostać się na drugą stronę i to najlepiej bez zwłoki, bo ląd pod nami długo nie wytrzyma. Uważamy przede wszystkim na ciężko opancerzonego draba oraz żołnierzy z wyrzutniami rakiet. Naszym celem jest dotarcie do wrót, z których nadeszli żołnierze. Na końcu drogi strop jednak zawali się pod nami i Chloe wraz z Nadine wylądują w wodzie.

.

Po cutscence idziemy grzecznie za żołnierzami, otwieramy przed Asavem drzwi. Po kolejnym przerywniku używamy dwóch wajch naprzeciw wrót pod obrazem z bogami. Korzystamy z cokołu na środku i przełączając się między tarczami ustawiamy obraz Paraśuramy i Ganeśi. Po wykonaniu tej czynności opuszczamy wszystkie ramiona posągu Ganeśi na dół.

Kolejna cutscenka, po jej zakończeniu otwieramy wytrychami zamek kajdanek Chloe, potem Nadine. Kiedy już wszyscy się uwolnią, czym prędzej płyniemy ku powierzchni, unikając wpadających w toń fragmentów budowli.
Poradnik napisał # Krzysiek „Bebop” Kałuziński, 24 grudnia 2017.