Gamedile.pl

#
Opis przejścia
Skarby
Zdjęcia
Opcjonalne rozmowy

Rozdział 8: Wspólniczki

.

Ósmy rozdział zaczynamy już nie tylko w towarzystwie Nadine Ross, ale i Sama Drake'a, zaczynamy zabawę od podejścia do skarpy. W tym momencie możemy porozmawiać z bratem Nathana, a następnie opuścić się na gzymsie i przejść w prawo. Tam na półce znajdziemy skarb. Potem wracamy do pozycji startowej i ruszamy w drugą stronę. Dotrzemy do bagnistego zbocza. Skaczemy na niego i zjeżdżamy na pośladkach Chloe.

. .


Lądujemy na kolejne skarpie i tym razem schodzimy niżej i niżej. Po kładce dostajemy się na drugą stronę. Wspinamy się na ścianę, przechodzimy przez okno. Jeśli zanurzymy się w wodzie pod wodospadem, to znajdziemy kolejny skarb. Potem wracamy na główny trakt, dla odmiany tym razem wchodzimy w górę skał. Dochodzimy do kolejnego błota, ześlizgujemy się na nim i przeskakujemy na ścianę na lewo, tuż przy końcu drogi. Wspinamy się na górę i zabieramy skarb.

Stąd możemy przeskoczyć na drugą stronę wodospadu, wtedy Chloe złapie się skalnego gzymsu. Przesuwamy się w prawo i wchodzimy na górę. Na końcu drogi natrafimy na blokującą ją korzenie, wciskamy klawisz widoczny na ekranie, by pomóc Samowi przecisnąć się na drugą stronę, następnie sami też do niego dołączamy. Przeskakujemy teraz wodospad, by złapać się gzymsu, ten jednak ustępuje pod naszym ciężarem, zjeżdżamy prosto w stronę skarpy!

. .


Przygotowujemy linę i zarzucamy ją przy końcu, musimy się dobrze rozbujać, by dostać się do gzymsów obok miejsca, z którego się tu dostaliśmy. Wspinamy się i ruszamy tunelem przy wodospadzie. Dochodzimy do kraty blokującej przejście. Po prawej stronie za kamieniem znajdziemy kolejny skarb, możemy tutaj także zaliczyć opcjonalną rozmowę z Nadine. Po wszystkim wspinamy się po szczeblach kraty, na jej samym środku, na górze, jest wyrwa. Dostajemy się przez nią na drugą stronę.

.

Teraz po naszej lewej stronie znajdziemy szczebelki, które pomogą nam dostać się wyżej. Znajdujemy się na moście z torami, jeśli spojrzymy w prawo, to naszym oczom ukaże się skaczący po skałach Sam. Nie da rady przeskoczyć wyrwy, ale możemy mu pomóc. W tym celu przesuwamy w jego stronę wóz stojący na torach. Na koniec jeszcze pokonujemy QTE szybko wciskając trójkat, a Sam do nas dołączy.

. .


Ruszamy wzdłuż torów w drugą stronę, podsadzamy Nadine do drabiny, dziewczyna spuści nam rurę, dzięki której do niej dołączymy. Teraz to Sam narzuci tempo, biegniemy za nim. Tak jak on dostajemy się najpierw na słup, a z niego na gzyms na ścianie. Na razie jednak cwaniaczek dalej nie ruszy, bo nie ma liny. My natomiast używamy swojej na wystającej gałęzi, skaczemy na spadzistą skałę, u jej końca na kolejną i znowu.

. .


Idziemy za Nadine. Tym razem to my musimy zaczekać na Sama, któremu pożyczyliśmy swoją linę. Za moment nam się odwdzięczy. Wspinamy się po niej na górę, bujamy na niej i przedostajemy do jaskini. Tutaj zacznie się strzelanina, trzymamy się w niej osłon, szczególnie że będziemy musieli odpierać ataki z kilku stron. W dodatku na naszej drodze stanie opancerzony koleś.

. .


Po uporaniu się z wrogami podchodzimy do zawału skalnego na końcu torów. Wraz z Nadine pozbywamy się kłody i przeciskamy się przez wąską wnękę na drugą stronę. Za moment znów ślizgać będziemy się na tyłku Chloe, na końcu drogi chwytamy za linę i dzięki niej przeskakujemy na skały. Czeka nas kolejny zjazd i manewr z liną. Wylądujemy w jaskini, gdzie kontynuujemy nasze zręczne skoki. W końcu wylądujemy na boku skały, po którym wspinamy się na stabilne podłoże. Tu możemy wykonać zdjęcie.

Wspinamy się na pokrytą mchem skałkę, są tam wyraźne wnęki, o które możemy się zaczepić. Przechodzimy dzięki nim w bok, nad otworem, z którego przybyliśmy i pniemy się w górę. Będąc już po jego stronie, możemy też zejść, by zgarnąć skarb. Będąc na najwyższym punkcie półki skalnej, zauważymy po lewej Sama, korzystamy z liny, by dostać się do naszych partnerów. Plan nie był do końca przemyślany, dlatego jak najszybciej wdrapujemy się do kompanów.

. .


Niebezpieczeństwo za nami. Teraz dalsza droga wiedzie chwilowo prostą ścieżką. Na jej końcu znów witają nas tory, a my zwracamy uwagę przede wszystkim na zamurowane przejście. Chwytamy za wóz i zaciągamy go po załom skalny. Przełączamy wajchę, zmieniając tory. Przesuwamy wóz do przodu, prosto ku murowanej ścianie. W pewnym momencie wyrwie się on nam spod kontroli i uderzy w nasz cel. To otworzy przejście, z którego korzystamy. W środku podsadzamy Sama do drabiny po prawej, za rogiem.

Wychodzimy na zewnątrz, znów bawimy się z wozem. Ustawiamy go w jego poprzednim miejscu, manewry już znamy. Sam zrzuci nam skrzynię, wspinamy się po niej i dostajemy do kompana. Możemy teraz odwiedzić tunel, do którego podsadzaliśmy go wcześniej, żeby zabrać skarb. Kontynuujemy wspinaczkę, wchodzimy na szczyt tunelu, potem łapiemy się gzymsu na jego dalszej ścianie.

.

Okrążamy ją i dostajemy się na skarpę. Teraz dla odmiany czeka nas droga w dół. Zarzucamy linę z hakiem na gałąź, bierzemy rozbieg i mkniemy przed siebie. Musimy wylądować na ścianie budynku po drugiej stronie. Wcześniej jednak możemy się odwrócić i dofrunąć do półki skalnej. Znajdziemy na niej skarb.

Po ścianie wchodzimy na górę i przez uchylone okno dostajemy się do środka.

Czas na walkę z bossem, tym razem w postaci bojowego śmigłowca.

Najlepiej na tym etapie nie rzucać się w oczy wrogom, bo błyskawicznie może się dla nas zrobić zbyt gorąco. Trzymamy się głównie zarośli, a wrogów eliminujemy z ukrycia lub wyciszoną bronią. Naszym zadaniem jest znalezienie wyrzutni i zapasu rakiet do niej. Tylko w ten sposób pozbędziemy się wroga. Przemieszczamy się wzdłuż zardzewiałego wagonu, przy jego końcu znajdziemy pistolet z tłumikiem.

.

Przechodzimy na tyły budynku, pod osłoną roślin dostajemy się do końca drogi i korzystamy z okna, by wejść do środka. Eliminujemy wroga na lewo i ruszamy w tamtą stronę, ku kolejnym zaroślom. Szukamy teraz pomarańczowych skrzyń z zaopatrzeniem, jedna jest na prost nas, za kontenerem przy ogrodzeniu. Otwieramy ją wytrychami i zabieramy wyrzutnię.

Idąc wzdłuż ogrodzenia, natrafimy na cysternę, kawałek dalej, na wysokości jej kabiny jest kolejna wyrzutnia. Do następnej dotrzemy nadal idąc obok muru, będzie czekała na nas na naczepie ciężarówki. Uzbrojeni w trzy rakiety możemy już podjąć walkę ze śmigłowcem. Staramy się, aby każdy pocisk trafił w cel, a przy okazji unikajmy ostrzału wrogich żołnierzy.

Kiedy już mocno uszkodzimy maszynę, będziemy musieli dotrzeć na wyższy punkt. Z niego zarzucamy linę na płozę śmigłowca i wspinamy się do kokpitu. Mierzymy się z QTE i oglądamy sekwencję końcową rozdziału.
Poradnik napisał # Krzysiek „Bebop” Kałuziński, 24 grudnia 2017.