Autorzy inspiracje czerpali przede wszystkim z Alicji Krainie Czarów, co ma swoje odbicie zarówno w warstwie fabularnej, jak i technicznej.
Fabuła gry
Warstwa fabularna gry przedstawia nam losy zbuntowanej nastolatki o imieniu Violett, której rodzice decydują o przeprowadzeniu się na wieś. Dziewczynka, wyrwana ze swojego mieszczańskiego środowiska, nie jest zadowolona z tej przeprowadzki - perspektywa spędzenia reszty swojego młodzieńczego życia z dala od znajomych oraz rozrywek typowych dla miasta okazała się dla niej przytłaczająca. Nie spodziewała się jednak, że zmiana miejsca zamieszkania będzie początkiem jej niezwykłej przygody.
Tuż po niej, siedząc we własnym pokoju Violett zauważa promień światła dochodzący z mysiej dziury - gdy podchodzi, by sprawdzić jego źródło, przenosi się do tajemniczego magicznego świata. Kraina ta niby była dla niej znajoma, a jednak zupełnie inna. W świecie tym nikogo nie dziwiły śpiewające operę ropuchy czy moce telekinetyczne. Dla bohaterki jest to rozpoczęcie wielkiej podróży, celem której jest wydostanie się z tego miejsca i powrót do ukochanych rodziców.
Mechanika rozgrywki
Rozgrywka w grze w dużym stopniu nie odbiega od głównych założeń gatunku, co oznacza, że większość czasu spędzamy tutaj na eksploracji kolejnych lokacji, znajdywaniu przedmiotów oraz odpowiednim ich wykorzystywaniu. Przy okazji korzystamy z mocy telekinezy, którą posiadła główna bohaterka po przybyciu do świata gry.
Warstwa techniczna
Oprawa graficzna gry została wykonana w stylu 2,5D, co oznacza, że trójwymiarowe postaci poruszają się na wykonanych w drugim wymiarze tłach. Zmaganiom w grze przygrywa ścieżka dźwiękowa nadająca całości jeszcze bardziej magiczny charakter.