#

Wild Arms

PSXPS3 | Producent: Media.Vision Entertainment | Wydawca: Sony Interactive Entertainment
Opis gry
Wild Arms jest jednym z pierwszych tytułów z gatunku jRPG, które zagościły na konsoli Sony Playstation. Dała ona początek długiej serii, a za jej stworzenie odpowiedzialne jest studio Media Vision, w którego składzie znaleźli się Takashi Fukushima oraz Akifumi Kaneko. Gra w ciekawy sposób łączy ze sobą klimaty Dzikiego Zachodu oraz średniowiecznej Europy, wzbogacając je dodatkowo o wątki fantasy. Za przygotowanie ścieżki dźwiękowej odpowiedzialny był Michiko Naruke, który mocno inspirował się spaghetti westernami, w tle przygrywają więc mandolina, gitara akustyczna i elektryczna, trąbki czy pogwizdywanie. Część utworów odwołuje się do muzyki znanej z filmów Dobry, zły i brzydki (1966) czy Dni gniewu (1967). Wzorowane na anime intro przygotowane zostało przez studio Madhouse.

W roku 2003 Wild Arms doczekało się remake'u zatytułowanego Wild Arms Alter Code: F, który trafił na Playstation 2. Edycja ta została wzbogacona o nowe elementy.

Fabuła gry



Historia toczy się w świecie znanym jako Filgaia, a jej głównym bohaterem jest nastolatek Rudy Roughnight. Ma on bardzo niecodzienną umiejętność - potrafi korzystać z legendarnych broni ARMs (Ancient Relic Machines). Jest ona związana z wojną, jaką wieki temu stoczyli ludzie z Metal Demonami. Okazała się ona zwycięska dla pierwszej ze stron. Druga jednak nigdy się nie poddała, podejmowała wszelkie działania prowadzące do przywrócenia swojej Matki, by wszcząć nową wojnę. To właśnie Rudy będzie musiał jej przeszkodzić, a wspomoże go w tym adeptka magii umiejąca rozmawiać ze zmarłymi Cecilia Lynn Adlehyde oraz łowca skarbów Jack Van Burace.

Mechanika rozgrywki



Wild Arms jest grą role-play, w której kontrolując maksymalnie trójką bohaterów odwiedzamy rozmaite lokacje, walczymy oraz rozwiązujemy zagadki i wykonujemy misje. W trakcie naszych wędrówek drużynę widzimy z góry w 2D, z kolei podczas walk mamy do czynienia z trójwymiarem. Starcia toczymy w trybie turowym, a o tym, jak często postacie będą zadawać ataki, decyduje współczynnik RES (Response). Mamy możliwość korzystania z podstawowych ataków, magii, narzędzi oraz zdolności specjalnych, choć te ostatnie dostępne stają się dopiero po naładowaniu Force bar. Wraz z kolejnymi wygranymi oraz progresem fabularnym bohaterowie zyskują nowe poziomy doświadczenia i rozwijają swoje umiejętności.
Opis gry napisał # Krzysiek „Bebop” Kałuziński, ostatnia aktualizacja - 05 października 2017.

Klasyfikacja PEGI

PEGI

Tryby rozgrywki

Lokalnie:1 gracz, single player
Sieciowo:brak trybu sieciowego
Podobne gry
Gra

Wild Arms

Wydania gry

planowane
# 1996 PSX
# 1997 PSXPS3

Wersje językowe

PlatformaPL dubbingPL NapisyAngielska
PSX