Nad utrzymaniem klimatu papierowego pierwowzoru, czyli papierowe gry fabularnej Cyberpunk 2020, czuwał jego autor - Mike Pondsmith. Z kolei do prac nad soundtrackiem twórcy zdecydowali się zaangażować kompozytora Marcina Przybyłowicza, który odpowiadał za kapitalną muzykę w grze Wiedźmin 3. Tym razem akompaniował mu Bryan „Brain” Mantia, były perkusista Gun'N'Roses.
Fabuła gry
Akcja toczy się w Night City, mieście stworzonym przez Richarta Nighta. W jego wizji metropolia miała stać się wzorem i inspiracją dla reszty Stanów Zjednoczonych i tak by się pewnie stało, gdyby nie nagła śmierć twórcy z rąk przedstawicieli syndykatu. Położone na północnym wybrzeżu Kalifornii Night City zamieniło się w pokarm dla megakorporacji oraz teren wojny organizacji przestępczych.
W tym zachłannym świecie postara się odnaleźć świeży najemnik o imieniu V, który właśnie otrzymał pierwsze poważne zlecenie.
Mechanika rozgrywki
Cyberpunk 2077 jest pierwszoosobową produkcją nastawioną na odgrywanie postaci. Twórcy całkowicie postawili tutaj na określenie RPG i nie chcą by ich produkcja nazywana była FPSem.
Zabawę z grą zaczynamy od stworzenia własnego alter ego. Tym razem nie mamy tutaj narzuconych żadnych schematów, decydujemy nie tylko o płci, wyglądzie zewnętrznym, ale też biografii, która wpłynie na fabułę. Podczas kreacji rozdysponujemy punkty między takie współczynniki jak Siła, Kondycja, Inteligencja, Refleks, Znajomość Techniki oraz Cool. Ostatni z wymienionych w Cyberpunku odgrywa największą rolę, definiuje on siłę charakteru postaci. Współczynniki te zaczerpnięte są z oryginalnego systemu.
Nabyte w grze doświadczenie pozwala rozwijać postać w trzech kierunkach: netrunnera (hakowanie), techie (mechanika) oraz solo (walka). Unikamy tu klasycznego wyboru jednej klasy. Postać definiujemy przez wybór umiejętności, perków oraz modyfikacji (bojowe ostrza w rękach czy cybernetyczne oczy pozwalające widzieć w ciemności). Ważną rolę odgrywają punkty szacunku ulicznego. Otrzymujemy je za wykonane zadania, im większa ich liczba, tym trudniejsze misje staje się dla nas dostępne. Jest to więc po prostu renoma postaci.
Po Night City przemieszczać możemy się zarówno pieszo, jak i za pomocą jednośladów i samochodów. Podczas przejażdżki po otwartym świecie akcję możemy obserwować zarówno w pierwszo-, jak i trzecioosobowe perspektywie. Istnieje także możliwość wychylenia się i prowadzenia ostrzału, w tym czasie za sterami zasiada Sztuczna Inteligencja.
Dzięki opcji skanowania pojazdów oraz ludzi poznajemy ich słabe strony, a następnie dobieramy broń pod przeciwnika. Do naszej dyspozycji oddano trzy rodzaje broni (power weapon, tech weapons i smart weapons) zadające cztery rodzaje obrażeń (fizyczne, cieplne, energetyczne i chemiczne).