Fabuła
Jest rok 1274. Samurajowie uznawani są za legendarnych obrońców Japonii, do czasu kiedy pozbawione skrupułów Imperium Mongolskie dowodzone przez Chana Kubilaja (wnuka Czyngis-Chana) najeżdża na wyspę Cuszima (ang. Tsushima). Armia sprowadza na lokalną ludność chaos i sieje na jej ziemiach spustoszenie. My wcielamy się w jednego z ocalałych samurajów, a naszym zadaniem jest podjęcie walki z najeźdźcą. Honorowe sposoby tym razem jednak nie poprowadzą nas do zwycięstwa. Zmuszeni jesteśmy zapomnieć o tradycjach i przyjąć nowe taktyki zwalczania wroga.
Do walki staniemy jako Jin Sakai, legendarny wojownik zwany Duchem Cuszimy.
Mechanika rozgrywki
Ghost of Tsushima to gra nastawiona na kampanię dla pojedynczego gracza, naszego bohatera widzimy w niej z perspektywy trzecioosobowej, a bogaty świat eksplorować możemy zarówno pieszo, jak i na grzebiecie konia imieniem Nobu. Z uwagi na przeważające siły wroga, tytuł skierowany jest raczej do osób ceniących ciche rozwiązywanie zadań. Do naszej dyspozycji twórcy oddali szereg broni pasujących do realiów XIII-wiecznej Japonii, w tym m.in. bambusowych łuków czy odwracających uwagę bomb dymnych.
Studio Sucker Punch odeszło od klasycznego ukazania drogi do celu na mapie. By bardziej zaangażować graczy do uważnego badania lokacji, ekipa ukryła klasyczne znaczniki pod wymagającymi większej spostrzegawczości śladami i punktami nawigacyjnymi.
Ghost of Tsushima to gra bardzo krwawa, przeznaczona dla dojrzalszego odbiorcy. Nie brak w niej brutalnych starć oraz skrytobójstwa. Ważnym elementem zabawy jest eksploracja, która wiąże się także ze wspinaczką na różne elementy otoczenia. Dotarcie w trudno dostępne miejsca ułatwi nam lina z hakiem, stanowiąca wyposażenie Jina. Ogromne znaczenie będzie miał również strój bohatera, który będziemy mogli zmieniać. Kostium samuraja pozwoli nam np. na otrzymanie misji zarezerwowanych dla tej profesji, lecz jego waga i nieporęczność zablokuje nam możliwość wspinaczki czy pływania. Konieczne jest więc lawirowanie między posiadanym ekwipunkiem.
W grze dostępne są dwie ścieżki rozwoju postaci. Pierwsza jest drogą samuraja, skupia się ona na walce mieczami, strzelaniu z łuku i obronie, a dostępna jest od początku. Z czasem odblokujemy też ścieżkę ducha i wraz z nią nowe opcje cichego zabijania oraz tworzenia własnych mikstur.