W listopadzie 2007 roku gra trafiła na konsole PlayStation 3, PlayStation Portable i PS Vita w ramach programu „Klasyki PS One”. Nie została w żaden sposób zmieniona, a raczej udostępniona posiadaczom owych platform. W 2019 roku doczekała się jednak kompletnego remake'u na konsoli PlayStation 4.
Fabuła gry
Opowiadana w MediEvil historia przenosi nas do 1286 roku, kiedy to Daniel Fortesque, mieszkaniec fikcyjnego Gallowmere, snuje znacznie przesadzone historie o swoich minionych osiągnięciach bitewnych. Pech zechciał, że zaimponował nimi samemu Królowi, który mianował go głównodowodzącym armią Gallowmere. Gdyby tego było mało, okazja na sprawdzenie jego umiejętności nadarza się szybko, bo królestwo nawiedza zesłany na wygnanie czarnoksiężnik Zarok. Dowodzący liniami obrony Fortesque wyrusza do walki, jednak zostaje zabity przez pierwszą ze strzał posłanych przez przeciwnika. Mimo wszystko, walka toczysię pomyślnie i została wygrana przez jego armie - sam Zarok jednak uciekł, nie dając się pojmać.
Aby uniknąć wstydu i rozczarowania ludu, Król zmyślił historię o bohaterskim zabiciu maga przez Fortesque tuż przed tym, jak on sam poległ. Mężczyzna został pochowany w grobowcu, a prawdziwe wydarzenia z pola bitwy zatuszowane. Przynajmniej do czasu.
Sto lat później, kiedy to zaczyna się właściwa rozgrywka, Zarok powraca - używa swojej czarnej magii, by wskrzesić umarłych. Mianowany rycerzem Daniel Fortesque również zostaje przywrócony do życia jako, uzbrojony po zęby, ale pozbawiony oka i ciała szkielet. Tchórzliwy niezdara musi udowodnić, że przyznane mu pośmiertnie tytuły rzeczywiście mu się należą, a sława, jaką zdobył jest zasłużona. Przy okazji przyświecać mu będzie chęć zemsty.
Warstwa fabularna gry czerpie garściami z brytyjskich legend i średniowiecznej historii, zawierając wiele nawiązań, między innymi do legendy o Królu Arturze.
Mechanika rozgrywki
Zabawę w grze obserwujemy zza pleców głównego bohatera. Przemierzamy kolejne lokacje, ciachając pojawiających się na naszym ekranie wrogów. Jako że Daniel jest szkieletem, początkowo wykorzystuje swoje ramię jaki główną broń - potem jednak pozyskuje dostęp do bardziej tradycyjnego wyposażenia. Otoczenie, które zwiedzamy jest częściowo otwarte, a jego zwiedzanie stanowi kluczowy element rozgrywki. Naszym zadaniem jest znajdywanie drogi dalej, odszukiwanie przedmiotów i amunicji, a przede wszystkim rozwiązywanie zagadek środowiskowych. Te polegają przede wszystkim na odnajdywaniu kamieni runicznych, które z kolei pozwalają na odblokowywanie drzwi do kolejnych pomieszczeń.
Warstwa techniczna
Choć MediEvil utrzymane zostało w mrocznej, wręcz cmentarnej atmosferze, cała gra jest przesiąknięta groteską i poczuciem humoru. Odzwierciedla się ono w karykaturalnych modelach postaci i otoczenia. Całość została wykonana w pełnym trójwymiarze.