W 2010 roku, kiedy to Nintendo 3DS pokazywał się światu, gra została zapowiedziana pod obecną nazwą, jako pełnoprawna produkcja. Miała być zresztą tytułem startowym na ten sprzęt - okazało się jednak, że udało jej się to tylko na terenie Stanów Zjednoczonych, w Japonii i Europie jej premiera odbyła się później.
Fabuła gry
Choć warstwa fabularna gry nie jest tu mocno uwydatniona, pewne jest, że akcja w niej rozgrywa się we wczesnym okresie XX wieku - spragniona władzy nacja postanawia zaatakować sąsiadujące jej kraje, jednocześnie stawiając cały świat na krawędzi wojny. Tajna organizacja o nazwie „Steel Divers” postanawia stawić czoła niebezpieczeństwu - my wcielimy się w jej członka.
Mechanika rozgrywki
Rozgrywka w Steel Diver podzielona jest na trzy różne tryby, z których głównym jest Moduł Misji. Ten najbardziej przypomina zaprezentowane w 2004 roku demo, z akcją pokazaną z boku. W kampanii realizowanej w ramach tego trybu wybieramy jedną z trzech łodzi podwodnych, by przechodzić kolejne misje (w sumie jest ich osiem). Możemy również wziąć udział w wyzwaniach czasowych, zmuszających nas o dotarcia na sam koniec danego etapu w określonym czasie.
Drugim trybem dostępnym w grze jest tak zwany „Periscope Strike”, dający nam całkowitą kontrolę nad peryskopem naszej łodzi podwodnej. Naszym zadaniem jest namierzanie należących do przeciwników łodzi podwodnych i po prostu pozbywanie się ich.
Oprócz trybów zabawy dla pojedynczego gracza, całość oferuje również moduł Steel Commander, w którym możemy stoczyć pojedynek ze znajomym przez sieć lokalną. Zabawa w nim przypomina grę w statki, przy czym dolny ekran pokazuje pola, w które możemy wymierzyć nasz atak, natomiast na górze widzimy realizację tego ataku. Całość ma charakter turowy, a jedna tura odpowiada pojedynczemu strzałowi.
Warstwa techniczna
Akcję w grze Steel Diver obserwujemy z boku lub też w pełnym trójwymiarze, w zależności od trybu. Podczas gdy jeden ekran przedstawia nam samą łódź podwodną, a dolny - dotykowy - prezentuje wszelkiego rodzaju statystyki, mapy i materiały poboczne. Dzięki niemu możemy też sterować łodzi poprzez wykorzystanie różnego rodzaju dźwigni i przycisków.