The Sims 2 - gry, minigry, opisy gier, darmowe gry, solucje do gier, poradniki do gier
Zacznij pisać nazwę gry / firmy w dowolnym języku, a podpowiemy Ci resztę!

#

The Sims 2

PCGBAPS2PSPNDSXBXGCN
Opis gry
The Sims 2 to pełnoprawna kontynuacja niezwykle popularnego symulatora życia codziennego, w którym mamy możliwość stworzenia własnego wirtualnego człowieka (tak zwanego Sima) i przebrnięcia z nim przez cały jego cykl życiowy. Gra została wydana we wrześniu 2004 roku z myślą o komputerach osobistych - z uwagi na ogromny sukces, jaki odniosła, rok później została przeniesiona również na wybrane konsole w wersji okrojonej z uwagi na limity dyktowane przez ówczesną technologię konsolową. Ta została również pozbawiona istniejących na pecetach darmowych dodatków DLC oraz modyfikacji fanowskich.

Mechanika rozgrywki



Podstawowym celem rozgrywki w The Sims 2 jest prowadzenie własnego domu. Może go zamieszkiwać zarówno jedna osoba, jak i cała rodzina. Zabawę rozpoczynamy od określenia tego - możemy przy tym skorzystać z „gotowych” rodzin, albo stworzyć swoją własną od podstaw przy pomocy wbudowanego kreatora. Dzięki niemu możemy nie tylko określić wygląd i wiek wirtualnego człowieka, ale i zdefiniować jego podstawowe cechy charakteru. Każdy Sim posiada wskaźniki określające to, jak miły, aktywny fizycznie, skory do zabaw, schludny oraz towarzyski jest. Dodatkowo jesteśmy w stanie nauczyć go kilku dodatkowych umiejętności, do których zalicza się między innymi gotowanie.

Ważnym aspektem gry jest budowanie i udoskonalanie własnego domu. Zaczynamy od zbudowania ścian, przy czym później możemy zadbać absolutnie o wszystko. Określimy, gdzie i jakie okna postawimy, zadbamy o wystrój wnętrz, a wraz z upływem czasu dobudujemy piętro. Wszystko tutaj zależy od naszej inwencji twórczej. Naturalnie rzecz biorąc każdy element, który kupujemy ma swoją cenę. Wirtualną walutą w grze są natomiast tak zwane Simleony, które zarabiamy chodząc do pracy. W sequelu ten element został nieco rozbudowany - nadal pójście do pracy likwiduje Sima z ekranu na jakiś czas. W międzyczasie jednak mogą pojawić się przed nami dylematy, na jakie natrafi on podczas wykonywania danego zawodu. Będziemy wtedy musieli określić, jak ma się zachować - otrzymamy też negatywy lub pozytywny efekt naszego wyboru.

W The Sims 2 każdy Sim przechodzi przez sześć faz swojego życia - na początku jest noworodkiem, potem małym i większym dzieckiem (choć nie możemy zacząć gry od tych faz), nastolatkiem, dorosłym, a na końcu osobą starszą.

Gra wprowadza system tak zwanych aspiracji, które określają, co w życiu danego Sima jest ważne i na co się nastawia. Może on stawiać rodzinę na pierwszym miejscu, albo też najbardziej cenić pieniądze, wiedzę, popularność czy romantyzm. W zależności od tego, jakie aspiracje dany Sim posiada, takie cele życiowe będzie chciał spełniać w trakcie rozgrywki. Człowiek nastawiający się na przykład na wiedzę rozpocznie od chęci zdobycia jakiegoś punktu umiejętności bądź też namalowania obrazu - spełniając te pragnienia odblokowujemy coraz bardziej złożone (na przykład sprzedaż dzieła sztuki, które sami namalujemy). Wraz z aspiracjami pojawiły się również Fobie, które - w przypadku ich napotkania - w znacznym stopniu zmniejszą pewność siebie Sima i sprawią, że wskaźnik aspiracji drastycznie zmaleje.

Dużego przerobienia doczekał się system sąsiadów - grę rozpoczynamy od trzech dużych lokacji zamieszkałych przez kilkanaście rodzin, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by stworzyć własne miejsca do życia. Niestety, nie ma możliwości wchodzenia w w większą interakcję z sąsiadami - jedyną opcją jest zaproszenie ich do siebie.

Warstwa techniczna



W porównaniu do pierwowzoru, The Sims 2 doczekało się ogromnego skoku, jeżeli chodzi o oprawę audiowizualną. Nie jest to już dwuwymiarowa gra z izometrycznym widokiem - autorzy postanowili przejść na w pełni trójwymiarowy silnik. Od teraz sami jesteśmy w stanie obracać, przybliżać i oddalać kamerę w dowolny sposób, obserwując zabawę z wybranej przez nas samych perspektywy. Każdy wirtualny człowiek cechuje się teraz wieloma dodatkowymi aspektami, które możemy zdefiniować już na etapie jego kreacji. Wybierzemy między innymi wygląd jego twarzy i oczu, kolor skóry czy też kształt ust.
Opis gry napisał # Paweł „bold” Ryszka, ostatnia aktualizacja - 08 września 2006.

Klasyfikacja PEGI

PEGI PEGI PEGI

Tryby rozgrywki

1 gracz, single player
brak trybu sieciowego
Gra

The Sims 2

Wydania gry

już wydane
# 17 września 2004 PC
# 17 września 2004 PC
# 24 października 2005 GBANDSXBXGCN
# 04 listopada 2005 GBAPS2NDSXBXGCN
# 04 listopada 2005 PS2
# 08 grudnia 2005 PSP
# 13 stycznia 2006 PSP

Wersje językowe

PlatformaPL dubbingPL NapisyAngielska
PC