Całość zaprojektowana została w polskim studiu deweloperskim Plastic Studios - nie jest to jego debiut, a wcześniejsze jego gry można nazwać co najmniej równie abstrakcyjnymi, ale i klimatycznymi. Po raz kolejny studio zdecydowało się na współpracę z Sony, nie tylko wydając całość w wersji ekskluzywnej dla konsoli PlayStation 4, ale też zyskuując wsparcie ze strony osadzonego w Santa Monica oddziału wspomnianej korporacji.
Mechanika rozgrywki
Zabawa w Bound sprowadza się przede wszystkim do eksplorowania abstrakcyjnego świata, skakania między platformami oraz rozwiązywania pojawiających się na naszej drodze łamigłówek logicznych. Ich poziom trudności - naturalnie rzecz biorąc - rośnie wraz z postępami dokonywanymi w trakcie zabawy. Ważnym i nierozłącznym jej elementem jest także wykonywanie różnego rodzaju ewolucji z paskami przypominającymi szarfy przyczepionymi do naszych wirtualnych rąk.
Warstwa techniczna
Bound powstało z myślą o wirtualnej rzeczywistości, w związku z czym wymaga posiadania gogli do poprawnego działania. Warto wspomnieć, iż w prace nad tytułem została zaangażowana rosyjska tancerka, Maria Udod. Za pomocą techniki motion capture, użyczyła ona swoich ruchów do stworzenia tych zawartych w grze.