Sam pomysł na grę, jak wytłumaczył jej pomysłodawca, Guillaume Provost, pochodzi z jednej z francuskich kawiarni w Lyonie, gdzie mężczyzna pracował jako freelancer dla Arkane Studios, zanim jeszcze założył własną firmę.
Fabuła gry
Historia zaprezentowana w grze przedstawia nam losy dwóch postaci - starszej dziewczynki o imieniu Dawn, a także młodszej Didi, którą spotykamy w późniejszym etapie gry, na dworcu kolejowym. Jak się okazuje, ta pierwsza jest zmyśloną przyjaciółką drugiej. Sytuacja życiowa Didi nie jest ciekawa - jej matka została niedawno zamordowana, a ojciec w znacznym stopniu odbiega od tradycyjnej definicji normalności. Dziewczynka szuka ucieczki, a Dawn oferuje możliwość odwrócenia wydarzeń z przeszłości - i właśnie to staje się głównym celem zabawy.
Mechanika rozgrywki
Sama zabawa w grze pozwala nam kontrolować wyżej wspomnianą postać Dawn i ma charakter platformówki. W związku z tym przemierzamy kolejne etapy, starając się dotrzeć do ich końca, rozwiązując przy okazji zagadki logiczne oraz zgłębiając kolejne fragmenty mrocznej fabuły.
Rozgrywkę w znakomity sposób urozmaica zdolność głównej bohaterki - otóż potrafi ona wcielić się w swój własny cień. Wszystkie etapy przemierzamy zatem kierując postacią poruszającą się w trzech wymiarach, czasem przełączając się na płaską formę cienia, co pozwala nam przemierzać zupełnie inny, dwuwymiarowy świat. Wszystko nie jest jednak tak proste, jak mogłoby się wydawać - do przechodzenia w drugi wymiar wykorzystujemy bowiem wszelkiego rodzaju źródła światła, ustawiając je, by stworzyć cienie o kształcie odpowiednim dla wybranej sytuacji.
Warstwa techniczna
Oprawa audiowizualna została stworzona w mrocznym klimacie, mającej nadać całości klimat thrillera. Autorzy zdecydowali się postawić na prostotę wykonania, w związku z czym nie ma co liczyć tutaj na widowiskowe efekty specjalne. Znacznie większą uwagę przyłożono do opowiadanej historii.