Gra powstała z myślą o konsoli PlayStation 3, porzucając przy tym poprzednią wersję systemu.
Fabuła gry
Historia opowiedziana w grze rozpoczyna się dokładnie w momencie, w którym zakończyła się fabuła drugiej części gry, w której Kratos podróżował na grzbiecie bogini Gai, zmierzając na Górę Olimp z zamiarem dokonania zemsty na Zeusie. Gdy jednak oboje, po pokonaniu Posejdona, dotarli na Olimp, Zeusowi udało się ich z niego zepchnąć. Kratos spada do rzeki Styx, gdzie traci wszelkie moce, którymi dysponował. Tam poznaję ducha Ateny, od którego otrzymuje Ostrza Wygnańca, mające pomóc mu w jego ponownej wędrówce ku zabiciu Zeusa.
Mechanika rozgrywki
Model rozgrywki w God of War III do złudzenia przypomina ten zaprezentowany w poprzednich odsłonach cyklu. Oznacza to, że skupiamy się tutaj na walce z najróżniejszymi przeciwnikami, przy czym większy nacisk położony jest na pojedynkowanie się z pojedynczymi wrogami, aniżeli na radzenie sobie z całymi ich zastępami jednocześnie.
Kratos ma możliwość podróżowania na wielkich Cyklopach, przy czym również z ich grzbietu może atakować swoich rywali. Potrafi także skakać, by chwytać latających rywali w locie. W czasie rozgrywki jesteśmy w stanie pozyskać kilka artefaktów dodających nam specjalnych zdolności. Głowa Heliosa na przykład pozwoli nam odkryć ukryte drzwi czy rozświetlić ciemne fragmenty świata. Buty Hermesa z kolei poprawią naszą zręczność, pozwalając biegać po ścianach (i wbiegać po nich wyżej). Dodatkowo mamy tu do czynienia z kilkoma rodzajami broni, z których każda posiada teraz funkcję chwytania i przyciągania się do przeciwników.
Warstwa techniczna
Z uwagi na to, że gra jest pierwszą w serii wydaną wyłącznie na PlayStation 3, autorzy mogli sobie pozwolić na zagwarantowanie nam oprawy graficznej na znacznie wyższym poziomie. Na uwagę zasługuje również klimatyczna ścieżka dźwiękowa, której skomponowaniem zajęli się Gerard K. Marino, Mike Reagan, Ron Fish, Jeff Rona oraz Cris Velasco.