Gamedile.pl

#

Grandia II

DCPCPS2
Opis gry
Grandia II to kontynuacja wydanej w 1999 roku produkcji z gatunku jRPG, do dziś będącej jedną z lepszych przedstawicielek gatunku. Jej stworzenia podjęło się studio Game Arts, stojące również za pierwowzorem, przy czym tym razem skorzystało z pomocy innych firm (w tym między innymi IKUSABUNE, Shirogumi oraz Studio Deen). Gra początkowo ukazała się w wersji ekskluzywnej na konsolę Sega Dreamcast (pierwotnie dostępna była w Japonii, a dopiero później w Stanach Zjednoczonych), by po dwóch latach doczekać się swoich portów na komputery osobiste i konsole PlayStation 2.

24 sierpnia 2015 roku, z okazji piętnastolecia istnienia gry, wydany został jej remake. Pojawił się on na łamach systemów dystrybucji cyfrowej i zaoferował odświeżoną oprawę audiowizualną, nowy poziom trudności oraz wsparcie zarówno dla klawiatury, jak i gamepadów. Trafił on tylko na PC.

Fabuła gry



Opowiedziana w grze historia skupia się na postaci Ryudo - najemnika w grze zwanego Geohoundem. Razem ze swoim ptakiem Skye akceptuje on misję towarzyszenia śpiewaczce Elenie w jej podróży do Wieży Garmia. Gdy oboje docierają na miejsce, przedziwny wypadek zmusza ich do rozpoczęcia znacznie bliższej współpracy. Razem odkrywają plany Boga Ciemności Valmara, który po raz kolejny zaczyna siać zniszczenie na świecie.

Rozgrywka w grze



Mechanika rozgrywki w grze jest bardzo nowatorska, w szczególności jeżeli chodzi o walkę. Ta łączy w sobie walkę w czasie rzeczywistym oraz oparte na systemie turowym ataki. Walki, mimo tej turowości, są zatem dynamiczne, ale i nieco bardziej skomplikowane, niż w przypadku tradycyjnych przedstawicielek gatunku. W Grandii II możemy zaobserwować specjalny pasek pokazujący, w którym momencie dana postać może zaatakować. Oczekując na tę możliwość jesteśmy w stanie, oczywiście w limitowany sposób, poruszać się dookoła. Po dokonaniu ataku kończy się nasza tura.

Naturalnie rzecz biorąc taki system walki sprawił, że pojawiły się nowe opcje rozwoju postaci - te związane z właściwym atakiem, jak i szybkością oraz sposobem docierania do przeciwnika jeszcze przed zaatakowaniem. Całość nabiera charakteru strategicznego, gdyż trzeba tu na bieżąco decydować, na jaki rodzaj ataku się zdecydujemy, ile on zajmie i czy postać jest w stanie dojść do przeciwnika i ten atak wykonać.

Warstwa techniczna



Oprawa graficzna produkcji została wykonana w pełnym trójwymiarze, w charakterystycznym stylu znanym w szczególności wielbicielom anime. Po raz kolejny mocną stroną gry jest jej ścieżka dźwiękowa, składająca się z bardzo wielu autorskich utworów i wydana na trzech płytach CD. Jedna z tych płyt należała do edycji limitowanej i zawierała 7 piosenek, które nie pojawiły się na oryginalnym soundtracku i były dostępne jedynie w specjalnej edycji gry na Dreamcasta.
Opis gry napisał # Paweł „bold” Ryszka, ostatnia aktualizacja - 17 września 2015.

Klasyfikacja PEGI

brak danych

Tryby rozgrywki

brak danych
Gra

Grandia II

  • Platformy: DCPCPS2
  • Gatunek: Fabularna» jRPG
  • Producenci:
  • Wydawcy:
  • Tematy Fantasy
  • Wsparcie dla:

Wydania gry

już wydane
# 24 sierpnia 2015 PC
planowane
# 2001 DCPCPS2
# 2000 DCPS2
# 2000 DCPCPS2