Fabuła gry
Historia toczy się rok po wydarzeniach ukazanych w Guilty Gear 2: Overture, w 2187.
Dla każdego z dostępnych wojowników przygotowana została oddzielna linia fabularna, najważniejsze momenty skupiają się jednak na postaci Ramlethal Valentine.
Warstwa techniczna
Jest to pierwsza odsłona cyklu, w której ręcznie rysowane postacie zostały zastąpione poprzez bohaterów wykonanych techniką cell-shading. Dodatkowo autorzy zdecydowali przenieść się na Unreal Engine 3, dla uzyskania lepszych efektów graficznych. Produkcji nadal towarzyszą charakterystyczne dla serii rockowe brzmienia.
Mechanika rozgrywki
Guilty Gear Xrd -SIGN- to dynamiczna bijatyka 2,5D z barwną paletą bohaterów. Tych do wyboru mamy łącznie 17, choć premierowo dostępnych było 13 (m.in. Ky Kiske, Sol Badguy, Milia Rage, Faust czy Zato-1). Z czasem autorzy dodali jednak nowych wojowników w kolejnych aktualizacjach (np. Bedmana i Ramlethal Valentine).
W grze dysponujemy szeregiem lekkich, silnych i specjalnych ataków, które zostały indywidualnie przygotowane dla każdego z bohaterów. Możemy wziąć tu dział w czterech głównych trybach: Network Mode, Practice Mode, Battle Mode oraz Story Mode. Podczas gdy trzy pierwsze skupiają się typowo na walce (lub jej nauce), ostatni jest animacją, która prezentuje całą otoczkę fabularną.