Fabuła gry
Akcja rozgrywająca się w grze przenosi nas do fikcyjnego miasta Port Carverton, znajdującego się po drugiej stronie góry w porównaniu do znanego z poprzednich części San Vanelona. Miejsce to podzielone jest na trzy ogromne obszary - Dzielnicę Przemysłową, Centrum oraz Uniwersytet. Możemy przemieszczać się między nimi za pomocą menu
W grze wcielamy się w postać legendarnego skatera, który po latach powraca do branży, planując stworzyć własną drużynę skaterską. W tym celu będzie musiał rekrutować młode talenty (sami zajmiemy się ich stworzeniem), a następnie doprowadzić ją do jak największego sukcesu. Wraz z osiąganiem kolejnych jego szczebli, dla nas odblokowywać się będą kolejne obszary i elementy rozgrywki.
Mechanika rozgrywki
Gra ma bardzo zręcznościowy charakter - kierując analogami poruszamy się naszym Skaterem, a naszym zadaniem jest efektywne i efektowne wykonywanie różnego rodzaju ewolucji, a przede wszystkim wykonywanie stawianych nam przez grę wyzwań.
Jedną z największych zmian w grze jest wprowadzenie kooperacyjnego trybu sieciowej rozgrywki wieloosobowej, w którym nawet sześciu graczy może wspólnie przechodzić kampanię. Nie ma wtedy znaczenia, który z graczy zrealizuje stawiany przez grę cel, aczkolwiek niektóre z nich wymagają bycia wykonanymi przez każdego z nich. Same cele również są nowe - możemy na przykład być poproszeni o odwrócenie kamery przed wykonaniem danego trybu.
Skate 3 daje dostęp do bardzo rozbudowanego edytora własnych skateparków, czego nie było w poprzedniej odsłonie serii. Możemy tutaj wstawiać wybrane elementy gdzie tylko chcemy, umieszczając rampy, barierki czy jakiekolwiek inne elementy otoczenia, jak tylko chcemy.
Od teraz gra daje nam dostęp do kilku trybów rozgrywki - łatwego, normalnego i hardcore'owego. Ten pierwszy w znacznym stopniu redukuje wpływ fizyki na wykonywane przez nas triki, bardziej przyciągając nas do ziemi i zmniejszając tym samym ryzyko porażki przy wykonywaniu danych manewrów. Tryb Hardcore to oczywiście przeciwieństwo, w którym waga ciała naszego skatera drastycznie rośnie, nie ma absolutnie żadnej asysty w lądowaniu na rampach, a wysokość skoków jest o wiele mniejsza.
Warstwa techniczna
Oprawa wizualna gry nie odbiega w dużym stopniu od tego, co zaprezentowały na tym polu inne odsłony serii - nadal mamy do czynienia z produkcją w pełnym 3D, z płynnymi animacjami i realistycznie wyglądającymi sylwetkami skaterów. Tych obserwujemy oczywiście zza pleców, samodzielnie ustalając odległość, w jakiej znajduje się od nich kamera. Oprawa muzyczna po raz kolejny zawiera w sobie wiele licencjonowanych utworów mniej znanych wykonawców, jak chociażby Dead Moon, Love City, Animal Collective czy Beastie Boys.