Tytuł początkowo był dostępny wyłącznie w wersji na iOS-a, jednak autorzy od razu dali nadzieję na to, że trafi także na platformy z systemem Android. Ze względu na obawę przed piractwem autorzy postanowili, że całość będzie wymagać stałego połączenia z Internetem do zabawy - pomimo bycia grą przeznaczoną wyłącznie dla pojedynczego gracza.
Mechanika rozgrywki
Jak już zostało wspomniane wcześniej, gra przynależy do gatunku „auto runner”, co oznacza, że nasz główny bohater - Mario - sam biegnie przed siebie. Do nas z kolei należy to, by zmusić go do skoku. Dotykając palcem naszego ekranu omijamy zatem wszelkie pojawiające się przed nami przeszkody, pokonujemy przeciwników, odbijamy się od ścian i wykonujemy wszystkie inne akcje. Intuicyjne i proste sterowanie nie oznacza jednak, że całość cechuje się niskim poziomem trudności - jest bowiem wprost przeciwnie. Nie obędzie się również bez zbierania napotykanych na naszej drodze złotych monet.
Gra oferuje trzy różne tryby rozgrywki - oprócz tego zwykłego i podstawowego daje między innymi możliwość rywalizacji w rankingach czy przechodzenia kolejnych etapów na czas. Ciekawie prezentuje się również możliwość zbudowania własnego Mushroom Kingdom przy użyciu monet zdobytych w pozostałych trybach.
Warstwa techniczna
Oprawa graficzna Super Mario Run w żadnym stopniu nie odbiega od tego, co zaprezentowały nam poprzednie odsłony całej serii, lecz w znacznym stopniu nawiązuje do pierwszej jej odsłon. Jest to gra w 2,5D, umiejscawiająca trójwymiarowe modele postaci na dwuwymiarowych tłach, animacje są bardzo sympatyczne, a cała stylistyka przywodzi na myśl najbardziej kojarzoną pierwszą część cyklu.