Informacje ogólne
Tytuł będący spadkobiercą dawnej serii X-Com. Pierwotnie była to gra The Dreamland Chronicles: Freedom Ridge tworzona przez studio Mythos Games jako remake pierwszego X-Com w grafice 3D. Prace musiał zostać jednak anulowane, a prawa do projektu wykupiło czeskie studio Altar Interactive. Gra została wydana w roku 2003 jako UFO: Aftermath, łączący w sobie taktyczną walkę oraz zarządzanie bazą i rozwój technologii.
Fabuła gry
W roku 2004 na Ziemię przybywają obce formy życia. Świat zostaje przysłonięty przez zarodniki, które błyskawicznie opanowują całą planetę. Nie tylko nie przepuszczają one promieni słonecznych, odpowiedzialne są także za śmierć większości organizmów. Kiedy po kilku tygodniach zarodniki znikają, ludzie mogą wreszcie opuścić kryjówki. Ziemia bezpowrotnie się jednak zmienia, stając się bardzo niebezpiecznym miejscem pełnym mutantów. Nieliczni, którzy przetrwali, stają do walki. Powoli odbijają swoją rodzimą planetę ,zbierając też uzbrojenie, badając wroga i nowe technologie. Przeciwnikiem okazują się być kosmici znani jako Retikulanie (oryg. Reticulans).
Gameplay i inne
UFO: Kolejne Starcie dzieli rozgrywkę na dwie fazy. W pierwszej gracz działa na globalnej mapie świata, wysyła samoloty do walki z obcymi, prowadzi badania i produkcję nowych broni. Dzięki nim żołnierze mogą z powodzeniem stawiać czoło najeźdźcom, by z czasem nauczyć się obsługiwać nowe uzbrojenie, pancerze czy opanować psioniczne zdolności. Druga faza opiera się na walce taktycznej. Wysłany na misje maksymalnie siedmioosobowy oddział gracz w pełni wyposaża i szkoli. Żołnierze zdobywają też doświadczenie i awansują na wyższe poziomy. Rozwijają podstawowe współczynniki (np. Siła, Percepcja), które wpływają na umiejętności pokroju obsługi broni czy szansy na trafienie.
Inaczej niż w oryginalnej serii, do której gra nawiązuje, starcia nie są turowe. Akcja rozgrywa się w czasie rzeczywistym z możliwością zastosowania aktywnej pauzy.