Mechanika rozgrywki i zawartość
W nowej odsłonie serii autorzy oddali nam do dyspozycji przeszło 70 legendarnych samochodów - w pełni licencjonowanych, istniejących i w realnym świecie. Pościgamy się zarówno nowoczesnymi pojazdami, jak Porsche 911 RSR czy Ferrari 488 GTE, jak i prawdziwymi klasykami, w tym Fordem GT40 i Pontiaciem Firebird. Auta zostały podzielone na siedem różnych klas, zależnych od rodzaju wyścigów, w których zwykły brać udział. Dokładnie tyle ścieżek kariery można obrać w głównym trybie rozgrywki.
GRID daje nam dostęp do sześciu rodzajów pojedynków. Poza szybkim wyścigów możemy spróbować swoich sił w grze na czas, w której ostatnia osoba odpada, w tak zwanym „gorącym wyścigu”, przed którym walczymy o lepszą pozycję startową czy też też w „potyczce”, w której testujemy wytrzymałość auta. Ciekawostką jest również tryb Wyzwań Fernando Allonso, w którym możemy stoczyć bój o możliwość ścigania się z ową legendą wyścigów.
Gra oferuje specjalny system nagradzania, który docenia dobrą technicznie, umiejętną lub też odważną jazdę. Wraz ze zbieraniem punktów poprawiamy własną pozycję w rankingach offline i online. Autorzy zaimplementowali również system doświadczenia, dzięki któremu wraz z kolejnymi wyścigami osiągamy następne poziomy, podnosząc poziom prestiżu, zdobywając nowych członków zespołu, karty zawodników i osiągnięcia.
W GRID bawić możemy się zarówno w pojedynkę, jak i w towarzystwie 15 innych graczy, przez Internet.
Warstwa techniczna
Oprawa graficzna produkcji, po raz kolejny opartej na autorskich rozwiązaniach Codemasters, stoi na najwyższym w historii cyklu poziomie, przede wszystkim ze względu na porzucenie platform poprzedniej generacji. Autorzy zadbali w szczególności o system uszkodzeń, który ma tutaj realny wpływ nie tylko na to, jak auta wyglądają, ale i jak się je prowadzi. Co ciekawe, oba te aspekty mają swoje odbicie również u kierowanych przez Sztuczną Inteligencję rywali.