Fabuła gry
Na początku XXI wieku wojny gangów i zwiększona przestępczość wymusiły potrzebę stworzenia prywatnych jednostek stojących na czele prawa - The Anti-Crime Network (ACN). Te z kolei zatrudniały łowców głów, by ścigali najbardziej poszukiwanych kryminalistów, wykorzystując w swoich polowaniach sztuki walki oraz broń najnowszej generacji.
Głównym bohaterem jest Jack Wade - były policjant, który obecnie para się właśnie profesją łowcy głów. Zdecydowanie nie ma on łatwego życia. Nie dość, że ledwo ucieka ze stołu operacyjnego, to wkrótce traci przytomność w zaułku. Jakiś czas później budzi się w szpitalu ze śpiączki, jednak jego pamięć mocno szwankuje i musi od początku budować swoją renomę. Pomoże mu w tym zlecenie od Angeli Stern, która poszukuje zabójcy swojego ojca. Śledztwo pozwoli Wade'owi wyjaśnić również jego własne losy.
Mechanika rozgrywki
Headhunter jest trójwymiarową grą akcji, w której zabawę obserwujemy z perspektywy trzeciosobowej lub - podczas celowania - pierwszoosobowej. Z uwagi na częściową amnezję, wraz z naszym bohaterem musimy brać udział w testach-symulacjach, aby otrzymać kolejne stopnie Law Enforcement Intelligence and Licence Approval (LEILA). Razem z progresem w grze otrzymamy możliwość dobrania dodatkowych szkoleń. Te z kolei otworzą nam drogę do nowych misji oraz ekwipunku.
Osią rozgrywki są jednak typowe zadania action/stealth. Nasz bohater dysponuje szeregiem ruchów przydatnych w ogniu walki. Potrafi się skradać, wspinać, przesuwać obiekty. W walce posługuje się nowoczesnym uzbrojeniem, które cechuje wysyłanie impulsu niszczącego jedynie mózg ofiary. W ten sposób jej organy mogą zostać potem wykorzystane do ratowania innych.
Pomiędzy misjami przemieszczamy się na motorze Wade'a