Informacje ogólne
Skradankowa gra akcji z trzeciosobowym widokiem, druga część serii Splinter Cell sygnowanej nazwiskiem pisarza Toma Clancy'ego. Tytuł został stworzony przez Ubisoft Szanghaj, podczas gdy autorzy pierwszej części - Ubisoft Montreal - pracowali już nad odsłoną noszącą podtytuł Chaos Theory.
Pierwotnie gra trafiła w roku 2004 na komputery osobiste oraz konsole Xbox, PS2, GameCube i Game Boy Advanced, choć wersje na ostatnią platformę z oczywistych przyczyn zamieniła się w skradankową grę platformową w 2D. Pecetowa edycja Pandora Tomorrow, choć była portem konsoli Microsoftu, mogła poszczycić się lepszą, bardziej szczegółową grafiką, systemem zapisywania w dowolnym miejscu (zamiast w Checkpointach) oraz ustalaniem prędkości poruszania się bohatera za pomocą kółka myszy. Dlatego to własnie ona posłużyła jako wzór przeniesiony na PS3 w ramach Tom Clancy's Splinter Cell Trilogy.
Soundtrack gry został stworzony przez Jacka Walla i Lalo Schifrina.
Fabuła gry
W Pandora Tommorow powracamy do roli specjalnego agenta Sama Fishera, należy on do Third Echelon, który podlega NSA. W 2006 roku Stany Zjednoczone podejmują się wyszkolenia żołnierzy państwa Wschodni Timor, które uzyskało niepodległość i boryka się z problemem antyseparatystycznej guerilli. Nowa misja Fishera zaczyna się wraz z wysłaniem go do tamtejszej amerykańskie ambasady, która została zajęta przez organizację Darah Dan Doa (Krew i modlitwa). Dowodzi nią charyzmatyczny Suhadi Sadono, którego działania jest odwetem za postawienie w Timorze baz wojskowych należących do Stanów ZJednoczonych.
Podczas wypełniania obowiązków agenta zawędrujemy do Francji, Indonezji czy Izraela.
Silnik gry
Pandora Tommorow wykorzystuje zmodyfikowany silnik z poprzedniej części, czyli Unreal Engine 2.0.
Rozgrywka
W kampanii dla pojedynczego gracza świat widzimy z perspektywy trzecioosobowej i przejmujemy kontrolę nad posiadającym wiele zdolności oraz gadżetów agentem. Ponieważ operacje, w którym udział bierze Third Echelon, mają ściśle tajny charakter, większość z zadań musimy rozwiązywać w sposób cichy. Wiąże się to z przekradaniem między wrogami, ogłuszaniem ich oraz zabijaniem pistoletem z tłumikiem. Nowością jest możliwość zwracania uwagi przeciwników poprzez gwizdanie oraz pojawianie się kontekstowego menu po podejściu do drzwi, które od razu umożliwia skorzystanie z wytrychów czy kabla optycznego.
Nowością wprowadzoną w Pandora Tommorow jest mutliplayer, który pozwala rywalizować graczom poprzez dołączenie do jednej z dwóch stron: agentów specjalnych SHADOWNETu oraz najemników ARGUS.