Autorom zależało na zachowaniu stylu charakterystycznego dla przygodówek z lat 90. ubiegłego wieku, dlatego tytuł wykonany został w rozdzielczości 640×360.
Fabuła gry
Gra przenosi nas do świata, który został zdominowany przez technologię związaną ze Sztuczną Inteligencją, czyniąc ją czymś powszednim, a zarazem niebezpiecznym. Ponieważ istniało zbyt duże ryzyko, że S.I. wkrótce sama zacznie się reprodukować, ludzkość postanowiła całkowicie z niej zrezygnować, cofając tym samym własny rozwój.
Główną bohaterką jest cybernetycznie zmodyfikowana detektyw Vera, która zostaje wysłana do niewielkiego miasteczka Nordsund, gdzie doszło do serii brutalnych morderstw. Śledztwo poprowadzi protagonistkę ku groźnej sekcie, chcącej stworzyć własną S.I.
Mechanika rozgrywki
W Whispers of a Machine obserwujemy klasyczne podejście do gatunku point & click, dlatego przez większość czasu zwiedzamy lokacje, zbieramy przedmioty, rozwiązujemy zagadki z ich użyciem oraz rozmawiamy z postaciami niezależnymi. Od nas zależy jednak, w jaki sposób działać będzie Vera, która może być zarówno empatyczna względem mieszkańców, jak i traktować ich z góry.
Wiele zadań w grze można rozwiązać na odmienne sposoby, co ułatwiają usprawnienia, jakimi dysponuje pani detektyw. Dzięki rzadkiej substancji określanej mianem Blue, Vera może korzystać z nadludzkich zdolności, w tym np. zwiększonej siły.
Z uwagi na kilka alternatywnych zakończeń, Whispers of a Machine cechuje duża regrywalność.