Fabuła gry
Jest rok 2034, od wojny atomowej zapoczątkowanej w fikcyjnym hrabstwie Hope minęło już 17 lat i świat powoli zaczyna wracać do dawnej kondycji. Stany Zjednoczone ponownie porastają roślinnością, a ludzie mozolnie odbudowują dawną cywilizację. Nie wszyscy jednak zamierzają na to pracować, w Hope County pojawia się bowiem zgraja bandytów dowodzona przez niebezpieczne bliźniaczki - Mickey i Lou. Szalony duet niszczy i grabi wszystko na swojej drodze.
Główny bohater jest z kolei członkiem organizacji stojącej po przeciwnej stronie barykady. Wraz z towarzyszami wyrusza do Prosperity, by pomóc w przywróceniu temu miejscu dawnej świetności. Jego pociąg zostaje jednak zaatakowany przez bandytów i protagonista staje się jednym z nielicznych ocalały.
Od tego momentu jego zadaniem jest przygotowanie lokalnej społeczności do walki z bliźniaczkami.
Mechanika rozgrywki
Far Cry: New Dawn jest pierwszoosobowym spin-offem piątej odsłony i pod wieloma względami ją przypomina. Dalej mamy tu bowiem do czynienia z tą samą mapą, którą jednak producenci nieco zmienili, by w ten sposób zobrazować efekty nuklearnej zagłady oraz późniejszego wielkiego rozkwitu roślin. Tu również oddano do naszej dyspozycji szereg pojazdów, broni (w tym wyrzutnie pił) oraz możliwość samodzielnego tworzenia elementów ekwipunku.
Główną bazą wypadową jest Prosperity, gdzie otrzymujemy misje, rozmawiamy z towarzyszami, korzystamy z garażu, etc. W grze mamy możliwość korzystania z pomocy kompanów, w tym także tych zwierzęcych.
Podobnie jak w Far Cry 5, New Dawn możemy przechodzić w sieciowej kooperacji.