Swojej pierwszej prezentacji gra doczekała się w czasie targów E3 2010, na konferencji koncernu Electronic Arts będącego właścicielem całej marki. 26 października do sieci trafiło z kolei demo dające dostęp do kilku eventów.
Mechanika rozgrywki
Akcja gry Need for Speed: Hot Pursuit rozgrywa się w otwartym świecie, który - zgodnie z informacjami ze strony autorów - liczy sobie przeszło 100 mil długości dróg. Głównym trybem jest tutaj moduł kariery, w którym wcielamy się albo w żyjącego na granicy legalności kierowcę, albo też w policjanta. Każda z tych ról posiada swoją osobną kampanię, nastawioną na zgoła odmienne cele. Grając policjantem musimy albo zajeżdżać drogę uciekającym przestępcom, albo też zadać tyle obrażeń ich autom, by sami się zatrzymali. Kierowcy z kolei muszą unikać zniszczenia swojego auta, a przy okazji uciekać przed goniącymi ich stróżami prawa.
Podczas zabawy możemy korzystać z różnego rodzaju broni, które ułatwiają nam albo pościg, albo też ucieczkę. Kierowcy dysponują między innymi kolczatką przebijającą opony, turbo przyspieszającym auto oraz tak zwanym EMP, zadającym obrażenia na bardzo duży dystans. Policjanci z kolei mogą wezwać helikopter, zorganizować blokady dróg albo też rozstawić kolczatki.
Wraz z rozgrywką w kampanii jesteśmy w stanie odblokowywać dodatkowe tryby, w które możemy się bawić albo osobno, w pojedynczych wyścigach, albo z innymi graczami przy użyciu sieci. Jednocześnie może się bawić nawet osiem osób.
Warstwa techniczna
Oprawa wizualna Need for Speed: Hot Pursuit powstała na bazie autorskiego silnika i stoi na wysokim poziomie. Została wyposażona w zmienne efekty pogodowe (oraz pory dnia), jak również bardzo rozbudowany model zniszczeń. Na uwagę zasługuje też oprawa dźwiękowa, w której znalazło się miejsce na utwory muzyczne znanych zespołów i artystów niezależnych (w tym Klaxons, Pendulum, Travie McCoy czy Weezer).