Kolekcja zawiera w sobie gry Spyro the Dragon (1998), Spyro 2: Ripto’s Rage! (1999) oraz Spyro: Year of the Dragon (2000).
Fabuła gry
Gra opowiada trzy różne historie, które można rozgrywać osobno - każda z gier dostępnych w pakiecie jest dostępna do wyboru z poziomu głównego menu.
Spyro the Dragon opowiada historię Gnastly Gnorca, który po swoim powrocie z wygnania użył swojej czarnej magii, by zamknąć smoki w krysztale i wypełnić Dragon Realms swoją armią. Spyro, wraz ze swoim przyjacielem Sparxem, jest jedynym ocalałym smokiem - musi zwiedzić sześć krain, by uratować swoją rasę i istnienie całego świata.
W Spyro 2: Ripto’s Rage! główny bohater zostaje przywołany do krainy Avalar, by tam zawalczyć z okrutnym czarnoksiężnikiem Ripto, który wszczął wojnę z do tej pory żyjącymi w pokoju mieszkańcami światów składających się na wspomnianą krainę.
W Spyro: Year of the Dragon Smocze Światy obchodzą swoje własne święto, do momentu, w którym ktoś kradnie ich smocze jaja. Okazuje się, że za wszystkim stoi zła Czarodziejka i jej armia Rhynocsów, która chroni tychże jaj w Zapomnianych Krainach. Spyro musi dostać się w to przerażające miejsce i powstrzymać okrutną kobietę, przy okazjiodzyskując skradzione jaja.
Mechanika rozgrywki
Jeżeli chodzi o samą rozgrywkę i rządzące nią schematy, pozostała ona dokładnie taka sama, jak w przypadku pierwowzorów. Wcielamy się zatem w postać tytułowego smoka, by przemierzać kolejne naszpikowane przeciwnikami i łamigłówkami poziomy, przy okazji zbierając znajdźki i zgłębiając kolejne części fabuły. Nie brakuje tu skakania, ziania ogniem oraz konieczności ruszania głową, głównie w celu odblokowania przejścia dalej. Autorzy postarali się o dokładne odwzorowanie systemu sterowania oraz wszelkich pobocznych aspektów składających się właśnie na gameplay.
Rozgrywka została przeznaczona dla jednej osoby.
Warstwa techniczna
Wraz z przeniesieniem popularnej serii na łamy konsol nowej generacji, wielkiemu skokowi technicznemu uległa jej oprawa audiowizualna. Jesteśmy tu w stanie doświadczyć najwyższej jakości tekstur i wykorzystania pełni platform sprzętowych, na które została wydana kolekcja (w tym wsparcia dla rozdzielczości 4K). W powstanie trylogii zaangażowany został Tom Kenny, który podkładał głos pod Spyro w dwóch ostatnich odsłonach cyklu. Odświeżeniu uległa tu również ścieżka dźwiękowa, w oryginale skomponowana przez Stewarta Copelanda.