GTA V - zmiana stanowiska w sprawie modów - gry, minigry, opisy gier, darmowe gry, solucje do gier, poradniki do gier
Zacznij pisać nazwę gry / firmy w dowolnym języku, a podpowiemy Ci resztę!

GTA V - zmiana stanowiska w sprawie modów

Jednak można modować.
napisał Krzysztof Kałuziński, 26 czerwca 2017 o 15:22| #Mody #Rockstar Games
Wygląda na to, że Take Two Interactive, globalny wydawca GTA V postąpił zbyt pochopnie, zabraniając tworzenia modów do gry. List otwarty od firmy do autorów OpenIV, w którym jasno określili, że ich narzędzie jest uznawane za nielegalne, wywołał burzę w Internecie. Internauci błyskawicznie przypuścili atak na Take Two, producenta Rockstar Games, a także samą grę, której ocena na Steamie została mocno obniżona. Powstała petycja, film w serwisie Youtube (więcej możecie o tym poczytać w poprzednim newsie). Okazało się jednak, że głos społeczności ma znaczenie. Zareagowało przede wszystkim studio Rockstar, które wcześniej starało się załagodzić sytuację i obiecało znaleźć rozwiązanie sporu. Zespół przekonał Take Two do zweryfikowania swojej decyzji. Dzięki temu mody przestają być zabronione - narzucono na nie jednak pewne restrykcje.



Przede wszystkim mody mogą dotyczyć jedynie kampanii single player - nie mogą być komercyjne i muszą szanować własność intelektualną producenta i wydawcy. Oznacza to, że nie będzie możliwości przeniesienia innych gier Rockstar na silnik GTA V. Taka modyfikacja była w planach i odnosiła się do Red Dead Redemption. Niezależni twórcy modów będą mogli pracować dalej tylko na takich warunkach, dzięki czemu nie narażą się na ewentualne sprawy sądowe. Kategorycznie zabroniony jest jakikolwiek wkład w GTA Online.