Informacje ogólne
Drugie duże rozszerzenie do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, wydane niemal równolegle z łatką 1.21. Podobnie jak w przypadku podstawowej gry oraz pierwszego rozszerzenia Serca z kamienia, całą pracę wykonało studio CD Projekt RED. Krew i wino wprowadza przede wszystkim nową linię fabularną oraz słynące z wyrobu wina księstwo Toussaint, które swym rozmiarem porównywalne jest do archipelagu Skellige. Twórcy stworzyli niemal 100 zupełnie nowych questów, dodali 20 kreatur (głównie wampirów), nowe elementy ekwipunku (także arcymistrzowskie zestawy wiedźmińskie), aż 14 000 linii dialogowych oraz nową talię do Gwinta (Skellige).
Fabuła gry
Księżna Anna Henrietta posyła swoich podwładnych po Geralta z Ryvii, kiedy tajemnicza bestia zaczyna mordować szlachetnie urodzonych mężów Toussaint. Nie robi tego w bezmyślny sposób, każda śmierć niesie za sobą przekaz, kpinę z rycerskich cnót. Wiedźmin wyrusza do malowniczego księstwa aby przeprowadzić śledztwo. Jak zwykle jednak łatwo nie będzie, szczególnie że szlachetnie urodzeni mają raczej tendencje do komplikowania zadania. Szybko okazuje się, że główne skrzypce grają krwiopijcy, a konkretnie potężny wampir wyższy. Na szczęście Biały Wilk nie będzie musiał radzić sobie sam, ponieważ wspomoże go stary przyjaciel. Może nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby od dawna nie był uznawany za martwego...
Dodatkowa zawartość
Krew i wino wprowadza nowe możliwości rozwoju bohatera. Oprócz standardowego wydawania punktów na umiejętności, pojawiła się opcja badania oraz rozwoju wiedźmińskich mutacji. Dzięki ich uaktywnieniu (maksymalnie jednej naraz) Geralt zyskuje różnego rodzaju bonusy.
Edycja pudełkowa gry wydana została w zestawie z dwiema taliami do gry w Gwinta.