W 1956 roku jeden z przedstawicieli firmy, Hiroshi Yamauchi udał się do USA, gdzie udało mu się pozyskać licencję na wykorzystywanie postaci stworzonych przez Disney'a jako wizerunków dla nowych kart. Doprowadziło to, w 1963 roku, do zmiany nazwy firmy na Nintendo Playing Card Company Limited i dało firmie potężny zastrzyk gotówki, który pozwolił jej nieco bardziej inwestować. Inwestycje firmy były bardzo zróżnicowane - starała się ona podbić rynek taksówkarski, stworzyła własną sieć telewizyjną, produkowała żywność, a nawet założyła sieć „hoteli miłości” (wiadomego zastosowania). Yamauchi w niedługo potem zatrudnił Gunpei Yokoi oraz Shigeru Miyamoto, razem z którymi postanowił nieco zmienić kierunek, w jakim zaczęło iść studio.
Firma zaczęła eksperymentować na rynku elektroniki i gier wideo. Pierwszym jej większym krokiem w tej branży był zakup praw do dystrybucji konsoli Magnavox Odyssey w Japonii w 1975 roku. Te czasy jednak nie były jednak łatwe dla przemysłu i ciężko było wybić się w tej właśnie dziedzinie. Firma stworzyła jednak w 1978 roku automat do gry, który doskonale się sprawdził. Wprowadziła również na rynek wiele gier, w tym bardzo popularne Radar Scope. W 1981 roku debiutu doczekał się z kolei Donkey Kong, który trafił nie tylko na automaty, ale i konsole (wtedy jeszcze nie) konkurencji, w tym Atari 2600. Okazało się, że całość przynosi ogromny zysk, a Nintendo w 1985 roku wydało swoją pierwszą konsolę - Nintendo Entertainment System (NES). Cztery lata później na rynek trafił pierwszy Gameboy - obie te konsole okazały się genomenalnym sukcesem, który umocnił pozycję firmy nie tylko na terenie Japonii, ale także całego świata.